20 بهترین برند کفش‌ دنیا: راه رفتن روی ابر!

اگر جزء افرادی هستید که در طول روز زمان زیادی را صرف ایستادن، ورزش و پیاده‌روی می‌کنید حتما باید در انتخاب کفش دقت کنید.

پوشیدن کفش استاندارد برای همه افراد به خصوص آن‌هایی که کمر درد و زانو درد دارند، واجب و ضروری است تا فشار وارد بر پا را کم کند.

در این مقاله به معرفی 20 مدل از بهترین برند کفش می‌پردازیم که می‌تواند در حفظ سلامتی پاهای شما بسیار موثر باشد.

این کفش‌ها از باکیفیت‌ترین مواد اولیه و با استفاده از فناوری‌های به‌روز تولید می‌شوند تا بتوانند فشار وارد شده به پاها را به حداقل برسانند و حرکت را برای ما آسان کنند.

اگر به کفش‌های ورزشی و تاریخچه انواع برند‌های کفش علاقه دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

1. نایک (Nike)

کفش نایک سفید از بهترین برند کفش

نایک یک برند آمریکایی است که در سال 1964 با همکاری فیل نایت و بیل بوئرمن تاسیس شد که امروزه در 45 کشور مختلف شعبه دارد.

لوگو‌ی برند نایک توسط دانشجویی به نام کارولین دیویس با الهام از بال نایک، الهه یونانی، طراحی شد که به محبوبیت زیادی رسید.

نایک به عنوان بهترین برند کفش ورزشی در جهان شناخته می‌شود. همچنین شرکت نایک علاوه بر کفش در تولید و طراحی پوشاک و لوازم ورزشی نیز فعالیت می‌کند.

کفش‌های نایک به دلیل راحتی، انعطاف و دوام زیاد، در بین مردم به خصوص ورزشکاران بسیار محبوب است.

2. آدیداس (Adidas)

کفش آدیداس مشکی

آدیداس در سال 1949 توسط آدولف داسلر در آلمان تاسیس شد و اکنون دومین شرکت بزرگ در تولید پوشاک و کفش ورزشی در جهان است.

در طول فعالیت آدیداس تغییرات زیادی در شکل لوگوی آن ایجاد شد اما در سال 1971 هویت این شرکت دگرگون شد.

در سال 1971 این شرکت شروع به تولید پوشاک ورزشی کرد و نماد خود را تغییر داد. در لوگوی جدید، از 3 توپ فوتبال آمریکایی الهام گرفتند که سه خط سفید از آن‌ها عبور کرده است و نام آدیداس در پایین آن قرار دارد.

در دهه 90 لوگو آدیداس بار دیگر تغییر کرد و تبدیل به خط سه گانه شد و به شکل کوه ساخته شد، که نشان دهنده غلبه بر موانع است و امروزه در محصولات این شرکت مانند کفش استفاده می‌شود.

یکی از معروف‌ترین و خلاقانه‌ترین کفش‌های آدیداس در دهه 1950 تولید شد که مخصوص فوتبال بود که وزن سبکی داشت و با گل‌میخ‌هایی که کف کفش بود می‌توانستند در چمن و زمین گلی به خوبی حرکت کنند.

3. پوما (Puma)

پوما یک شرکت چند ملیتی است که در سال 1948 توسط رودلف داسلر در آلمان تاسیس شد.

قبل از تاسیس شرکت پوما، رودلف دالسر با همکاری برادرش آدولف دالسر شرکت تولیدی کفش با نام برادران دالسر را داشتند؛ اما چند سال بعد بین برادرها اختلاف ایجاد شد و از یکدیگر جدا شدند و هر کدام برند خود را راه‌اندازی کردند؛ یکی پوما را تاسیس کرد و دیگری آدیداس را راه انداخت.

لوگوی برند پوما از آغاز کار تا به امروز تغییرات بسیاری داشته است اما امروز می‌بینید که لوگو شبیه به یک گربه در حال پرش است.

پوما جزو اولین برند‌هایی بود که مد را وارد ورزش کرد و در تولید پوشاک، لوازم جانبی و کفش فعالیت دارد. همچنین امروزه این شرکت توانسته در 120 کشور برای 10000 نفر شغل ایجاد کند.

البته پوشیدن بهترین کفش‌ها هم نمی‌تواند جلوی بوی بد پا را بگیرد. برای از بین بردن بوی بد پا 28 روش‌ خانگی و سنتی رفع بوی بد پا به صورت تضمینی را بخوانید.

4. ریباک (Reebok)

ریباک یک برند کفش و پوشاک انگلیسی است که در سال 1895 توسط جوزف ویلیام فوستر در بولتون انگلستان تاسیس شد. در ابتدا کفش‌ها را با نام فوستر می‌شناختند اما نوادگان فوستر نام برند را به ریباک که در زبان آفریقایی به معنای غزال است، تغییر دادند.

جوزف و پسرانش پشتکار زیادی داشتند و با گذشت زمان و رشد این شرکت، محصولات خود را به وسایل و پوشاک ورزشی گسترش دادند اما با همه این پیشرفت‌ها، شرکت ریباک در سال 2006 توسط آدیداس خریداری شد. آدیداس بعدا در سال 2021 این برند را به آمریکایی‌ها فروخت.

در ابتدا کفش‌های ریباک در انگلستان تولید می‌شدند اما امروزه برای کاهش هزینه‌ها خط تولید خود را به کشور‌هایی مانند ویتنام، هند، چین، پاکستان و اندونزی انتقال داده‌اند. با این حال، ریباک یکی از بهترین برند کفش است.

5. اسکچرز (Skechers)

کفش اسکچرز سفید و مشکی از بهترین برندهای کفش

اسکچرز یک شرکت تولیدی است که در سال 1992 توسط رابرت گرینبرگ در آمریکا تاسیس شد. این برند جزء سه برند محبوب ورزشی در آمریکا است. اسکچرز ابتدا فقط کفش‌های سبک و با کیفیت تولید می‌کرد اما امروزه تولیدات خود را در زمینه‌های پوشاک، اکسسوری ورزشی، ساعت و عینک گسترش داده است.

برند اسکچرز کفش‌های به‌روزی را ارائه می‌دهد که کیفیت و راحتی زیادی دارد و شما می‌توانید با هر سنی و شغلی کفش دلخواه خود را از این برند خریداری کنید.

6. آندر آرمور (Under Armour)

یکی دیگر از کفش‌های مرغوب، آندر آرمور نام دارد که یک برند آمریکایی است و در سال 1996 توسط کوین پلانک تاسیس شد. او بازیکن فوتبال بود و از خیس شدن لباس‌های خود هنگام بازی ناراضی بود، به همین دلیل به فکر طراحی و تولید لباس‌های ورزشی سبک و خنک افتاد و تیشرت ضد تعریق را ساخت.

در ابتدا کوین پلانک به تولید پوشاک، لوازم و اکسسوری ورزشی می‌پرداخت ولی در سال 2006 به طور رسمی شروع به تولید کفش کرد.

لوگوی برند آندر آرمر بسیار ساده است که از دو حرف U و A تشکیل شده و مخفف نام برند است. لوگوی ساده و زیبای این برند تاثیر بسیاری بر فروش محصولات آن داشته است.

7. فیلا (Fila)

کفش فیلا سفید

فیلا یک برند ایتالیایی است که توسط برادران فیلا در سال 1911 تاسیس شد؛ اما در سال 2007 شرکت فیلا به دلیل مشکلات شدید اقتصادی، توسط فردی به نام یون سو یون، از کره جنوبی خریداری شد. امروز دفتر مرکزی این برند در سئول قرار دارد و یک برند کره‌ای شناخته می‌شود.

در لوگوی فیلا از رنگ آبی و قرمز استفاده شده است که نمایانگر اعتماد و اشتیاق است. برند فیلا در بین بازیکنان تنیس بسیار محبوب بود و همین امر باعث محبوبیت بیشتر برند فیلا شد.

امروزه شرکت فیلا به تولید انواع کالاهای ورزشی با کیفیت بالا و قیمت مناسب مشغول است.

نکته قابل توجه این است که بسیاری از برندها روی تولید کتانی‌های سفید حساب می‌کنند چون زدن تیپ با کتانی سفید مردانه مد شده و کفش‌های ورزشی سفید نه تنها با لباس اسپرت بلکه با کت و شلوار هم پوشیده می‌شوند.

8. اسیکس (ASICS)

اسیکس یک شرکت ژاپنی است که در سال 1949 و بعد از جنگ جهانی دوم توسط کیهاچیرو اونیتسوکا تاسیس شد. جالب است بدانید که این برند در ابتدا اونیتسوکا نام داشته است.

همچنین بخوانید: راهنمای انتخاب بهترین کفش برای ایستادن طولانی

مهم‌ترین تولیدات این برند، کفه‌های ژله‌ای بودند که انقلاب عظیمی در صنعت کفش سازی به وجود آورد. کفی‌های ژله‌ای فشار و وزن را به اندازه مساوی در کف پا پخش می‌کند که مانع از کمر درد، پا درد و خستگی می‌شود.

در سال 1977 اونیتسوکا نام شرکت خود را به اسیکس تغییر داد که مخفف anima sana in corpore sano است و به معنای عقل سالم در بدن سالم است. این جمله به عنوان شعار این برند شناخته می‌شود.

9. نیو بالانس (New Balance)

بهترین برند کفش نیو بالانس

این برند محبوب در سال 1906 توسط ویلیام جی رایلی در بوستون آمریکا تاسیس شد. انگیزه ویلیام جی رایلی برای ساخت این برند، همسرش بود که به دلیل داشتن قوس کف پا، در آن زمان کفش مناسبی برای او وجود نداشت.

در لوگوی برند نیو بالانس از دو حرف N و B که قابل مشاهده است، استفاده کرده‌اند. این برند از شروع کار خود تا به امروز 3 بار لوگوی خود را تغییر داده است اما تغیرات زیادی در شکل اولیه لوگو ایجاد نشده و به همین دلیل لوگو‌ی این برند محبوب، در ذهن عموم مردم ماندگار است.

برند نیو بالانس یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خصوصی و یکی از بهترین برند کفش در آمریکا است که برای بیش از 4000 نفر شغل ایجاد کرده است.

10. کانورس آل استار (Converse)

کانورس آل استار جزء بهترین برند کفش است که توسط مارکیز میلز کانورس در سال 1908 در آمریکا تاسیس شد.

این کفش طراحی ساده، کلاسیک و زیبایی دارد و در بین مردم محبوب است. در سال‌های اولیه فعالیت این شرکت، پوتین زمستانی با کفی لاستیکی و بعد پوتین‌های ارتشی تولید می‌کرد.

در سال 1935 اولین کفش‌های مخصوص بسکتبال با طراحی بی‌نظیری ساخته شد و تیم بسکتبال آمریکا توانست با این کفش‌ها مدال طلای المپیک را به دست آورد که در محبوبیت بیشتر این برند تاثیرگذار بود.

11. ونس (Vans)

کفش شیک ونس

این برند آمریکایی در سال 1966 توسط پل ون درون و به همراه دو برادر خود تاسیس شد و محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرد. این شرکت علاوه بر کفش، پوشاک و اکسسوری ورزشی نیز تولید می‌کند.

در سال 1988 یک بانک این برند را خریداری کرد که باعث افت شدید این مجموعه شد اما مالکان جدید با تبلیغ‌های خلاقانه توانستند جایگاه خود را پس بگیرند.

کفش ونس دارای مدل و رنگ‌های متنوعی است اما مدل شطرنجی آن از محبوب‌ترین مدل‌های این برند است که کفی نرم و منعطفی دارد و در بین نوجوانان بسیار محبوب است.

12. ساکونی (Saucony)

شرکت ساکونی در سال 1910 توسط آبراهام هاید و پسرانش در آمریکا تاسیس شد. این برند شاید مانند نایک و آدیداس شناخته شده نباشد اما کفش آن جزء بهترین برند کفش است.

این برند با کیفیت در سال 1968 به تولید کفش‌های دو پرداخت و با محبوبیتی که کسب کرد، سهام آن در بورس عرضه شد.

ساکونی در سال 1993 حضور بین‌المللی خود را گسترش داد و یک دفتر در آلمان برای فروش محصولات خود در سراسر اروپا تاسیس کرد.

ساکونی (Saucony) یک کلمه بومی آمریکایی است و به معنای برخورد و یکی شدن دو رود است. همچنین ظاهر این لوگو شبیه به دو رود است که باهم یکی می‌‌شوند.

13. هوکا (Hoka)

بهترین برند کفش

برند هوکا در سال 2009 توسط ژان لوک دیارد و نیکلای مرود در فرانسه تاسیس شد؛ و درحال حاضر دفتر مرکزی این برند در شهر گلتا واقع در کالیفرنیا قرار دارد.

در ابتدا کفش‌های هوکا به دلیل ظاهر عجیب و بالشتک‌های بزرگی که در کفی آن وجود داشت مورد توجه همه به خصوص دوندگان اولترا ماراتن قرار گرفت. همچنین بهترین کفش‌های هوکا به نحوی طراحی شده بودند که باعث افزایش سرعت در هر شرایطی می‌شود به همین دلیل دوندگان از این کفش‌ها بسیار استقبال کردند.

برند هوکا به معنای پرواز بر فراز زمین است که به این شکل سرعت کفش‌های خود را به رخ می‌کشد.

14. آن رانینگ (On Running)

این برند در سال 2010 و با مشارکت سه دوست با نام‌های اولیور برنهارد، دیوید آلمان و کاسپار کوپتی در سوئیس تاسیس شد که می‌خواستند انقلابی در صنعت کفش‌ها ایجاد کنند. الیور قهرمان سه بار مسابقه دوگانه و چندین بار برنده مسابقه مردان آهنین شد. به همین دلیل به دنبال کفشی مناسب برای دویدن و ورزش‌های سنگین بود.

در سال 2012 یک ورزشکار سه گانه سوئیسی به نام نیکولا اسپریگ از کفش «آن رانینگ» استفاده کرد و برنده مدال طلای المپیک شد که این موضوع باعث افزایش فروش و محبوبیت این برند شد.

آن رانینگ امروزه به یک برند محبوب سوئیسی تبدیل شده که به تولید و طراحی کفش و لباس‌های ورزشی مشغول است.

15. سالمون (Salomon)

بهترین برند کفش به نام کفش سالمون

سالمون یک برند تولید کننده کفش و لوازم ورزشی است که در سال 1945 در فرانسه تاسیس شد. اما در سال 1997 شرکت سالمون توسط برند معرف آدیداس خریداری شد و در سال 2005 به شرکت فنلاندی «امر اسپورتز» واگذار شد و اکنون شعبه مرکزی برند سالمون در شمال آمریکا قرار دارد.

بیشتر مردم این برند محبوب را با لوازم کوهنوردی می‌شناسند که ابداعات جالب و گسترده‌ای در این زمینه داشته است.

16. جردن (Jordan Brand)

مایکل جردن بسکتبالیست بسیار معروف آمریکایی است که در سال 1984 با شرکت نایک قرارداد امضا کرد و در سال 1985 کفش‌های ورزشی جردن به طور مشترک تولید و وارد بازار شد.

برند جردن بیشتر از 30 سال است که جزء بهترین برند کفش در جهان است و پرفروش‌ترین کفش آن، کفش‌های نایک جردن برای بسکتبالیست‌ها است.

لوگوی این برند برگرفته از یک پرش مایکل جردن است که تا به امروز تغییری نکرده است.

همچنین بخوانید: نحوه نگهداری و مراقبت از کفش های چرم طبیعی و اصل

17. فندی (Fendi)

فندی یک شرکت ایتالیایی است که از سال 1925 در صنعت مد و فشن فعالیت می‌کند و توسط ادواردو و ادله فندی بنا شد و تا به امروز جزء برند‌های محبوب و موفق بوده است.

شرکت فندی در ابتدا با تولید کیف‌های چرم زنانه کار خود را شروع کرد و امروزه به تولید پوشاک، کیف،‌ کفش، عطر و اکسسوری زنانه مشغول است. فندی در سال 1978 از خط تولید کفش رونمایی کرد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

18. وژا (Veja)

کفش اسپرت سفید وژا

این برند در سال 2005 توسط سباستین کوپ و فرانسوا گیسلین موریلیون در فرانسه تاسیس شد. و امروز پوشیدن کفش‌های برند وژا در پاریس و آمریکا بسیار رایج است.

وژا برای تولید کفش‌های خود بیشتر از مواد بازیافتی و طبیعی استفاده می‌کند. همچنین طراحی این کفش‌ها ساده و زیبا است که می‌توانید با هر استایلی آن را ست کنید.

لوگوی وژا به شکل V است که برگرفته از حرف اول این برند است و صد درصد از مواد طبیعی ساخته شده است.

امروزه کتانی سفید -مثل چیزی که در تصویر بالا دیده می‌شود- با کت و شلوار هم پوشیده می‌شود اما اگر قصد دارید مدل‌های دیگری از کفش مخصوص کت و شلوار را ببینید، به صفحه کفش برای کت و شلوار بروید و از مدل‌های فراوانی که در آن نمایش داده شده، الهام بگیرید.

19. بالنسیاگا (Balenciaga)

برند بالنسیاگا توسط کریستوبال بالنسیاگا در سال 1919 تاسیس شد و در ابتدا فعالیت خود را در زمینه مد و فشن شروع کرد.

تمام کالاهای او دارای کیفیت بالایی است و امروزه در زمینه‌های مختلفی مانند پوشاک، اکسسوری زنانه، کفش و لباس ورزشی فعالیت دارد.

یکی از معروف‌ترین کفش‌های این برند، کفش جورابی است که بسیار راحت و سبک است و مورد استقبال جوانان قرار گرفت و می‌توان گفت جزء بهترین برند کفش است.

20. کامن پراجکتس (Common Projects)

کتونی سفید

این شرکت توسط یک آمریکایی به نام پراتان پویات و یک ایتالیایی به اسم فلاویو جیرولامی در سال 2004 تاسیس شد. این دو شخص با اینکه در کشور‌های مختلفی زندگی می‌کردند اما برای پروژه‌های مشترک خود تلاش می‌کردند.

کفش‌های این برند، در عین سادگی بسیار زیبا هستند و شما می‌توانید آن را خیلی راحت با هر پوششی ست کنید. همچنین کفش‌های برند کامن پراجکتس راحت و با کیفیت هستند و می‌توانید به عنوان یک کفش روزمره از آن استفاده کنید.

این برند در یک دهه گذشته بسیار محبوب شده و در بیش از 200 خرده فروشی در سراسر جهان به فروش می‌رسد.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x