آب کردن شکم به کمک ورزش های خانگی

روش های مختلفی برای کاهش وزن و لاغری وجود دارد و در این میان آب کردن شکم نیز یکی از آنهاست تا بتوانید به بهترین وزن دست یابید. بسیاری از کارشناسان سلامتی معتقدند با آب کردن شکم، تناسب اندام لازم به وجود خواهد آمد و این همان لاغری استاندارد است. اما در این میان پرسشی به وجود می آید که هدف اصلی داشتن شکم تخت چیست؟

هدف از داشتن شکم تخت چیست؟

همان‌طور که می دانید، شکم تخت نشانه داشتن تناسب اندام است. چاقی بیماری‌های بسیاری را به دنبال خواهد داشت. داشتن شکم تخت تنها برای زیبایی اندام توصیه نمی شود، زیرا در پس آن مزایای مختلفی وجود دارد که از جمله می توان به عدم ابتلا بیماریهای خطرناک از جمله ناراحتی قلبی اشاره کرد.

به‌علاوه وقتی شکم بزرگی داشته باشید مانند این است که در تمام ساعات شبانه روز یک وزنه با خود حمل میکنید و این خود فشاری زیادی را به کمر شما وارد می کند. آب کردن شکم از شدت این فشار کاسته و شما را از شر کمردرد خلاص می کند.

در این پست می خواهیم شما را با انواع یا به اصطلاح بهترین ورزش های خانگی برای آب کردن شکم آشنا سازیم، با ما همراه باشید:

بهترین ورزش های خانگی برای آب کردن شکم

طناب زنی

طناب زنی برای تخت کردن شکم

یکی از بهترین ورزش ها جهت آب کردن شکم، بی شک طناب زنی است. این ورزش کمک شایانی در بحث سوزاندن چربی اضافی بدن خواهد کرد. براساس بررسی های انجام گرفته، هر یک ساعت طناب زدن بیش از 570 کیلوکالری انرژی صرف می کند. چنین انرژِی را باید معادل دویدن با سرعت 10 کیلومتربرساعت دانست. با این حساب طناب زنی نقش بزرگی در آب کردن شکم دارد.

پلانک

حرکت پلانک برای تخت کردن شکم

در این ورزش شما باید عضلات شکمتان را درگیر کنید تا بتوانید در آن تعادل خود را حفظ کنید. در این ورزش باید بر روی شکم قرار گرفته و با یاری ساعد و آرنج از روی زمین بلند شوید. این حرکت برای کمر نیز بسیار مفید است.

کرانچ قایقی

کرانچ قایقی برای تخت کردن شکم

در این ورزش باید با باسن روی زمین قرار بگیرید و دست‌ها و پاها را رو به آسمان بلند کنید. به نوعی کرانچ قایقی یک نوع ورزش تعادلی است که نقش بسزایی در تخت شدن یا همان آب شدن چربی شکم دارد.

تعادل شما در این حرکت با کمک باسن و استخوان لگن حفظ می شود. به نوعی کرانچ عضلات شکم را درگیر کرده و چربی را به سرعت می سوزاند. این حرکت را با 5 تا 15 بار نفس کشیدن انجام داده و در مجموع 5 مرتبه تکرار کنید که قطعا مثمر ثمر است.

حرکت کوهنوردی

حرکت کوهنوردی برای تخت کردن شکم

در این نوع ورزش افراد باید دست ها را به اندازه عرض شانه باز کرده و روی زمین قرار دهند. در سوی دیگر پای راست را تا کرده و پای چپ نیز دراز می شود. سعی کنید جهت تاثیرگذاری بیشتر، این حرکت را پی در پی تکرار کنید.

هولاهوپ

حلقه هولاهوپ برای تخت کردن شکم

یکی دیگر از ابزارهایی که به خوبی می تواند چربی شکم را آب کند و کالری سوزی خوبی داشته باشد، ورزش با حلقه هولاهوپ است. این حلقه را به راحتی می توان تهیه کرد، با قرار دادن آن دور شکم و چرخشش به راحتی چربی سوزی خواهید داشت.

پیش از انجام این ورزش سعی کنید یک لباس تنگ به تن کنید. سپس هر نوع لوازم اضافی را از خود جدا کنید. حلقه را می توانید در هر جهتی که مایل هستید، بچرخانید. تفاوتی ندارد که کدام جهت است.

سعی کنید این حرکت ورزشی را هر روز تکرار کنید تا شاهد تاثیر بسزای آن در روی آب شدن شکم باشید.

ورزش دوچرخه ثابت

دوچرخه ثابت برای آب کردن شکم

با حرکت ورزشی دوچرخه ثابت افراد ضربان قلب را افزایش می دهند و عضلات شکم را منقبض می کنند. این ورزش به خوبی می تواند چربی های شکمی را آب کرده و انرژی بسیاری هم منتقل می کند. این ورزش با آزاد کردن اندورفین و آدرنالین هیجان بسیاری به افراد بخشیده و انرژی بخش است.

خم شدن به پهلو

 خم شدن به پهلو

یکی دیگر از ورزش هایی که برای آب کردن شکم گزینه مناسبی تلقی می شود حرکت ورزش به پهلوست. برای انجام آن کافیست از یک جفت دمبل استفاده کنید و به سمت جلو خم شوید تا شاهد تاثیر بزرگ آن روی شکم باشید. این حرکت نه تنها به سمت جلو انجام می شود بلکه می توانید آن را به پهلو هم انجام دهید تا چربی های شکم تحت فشار قرار گیرند.

حرکت خلبانی

خلبانی

این حرکت یک نوع ورزش هوازی است. حرکت خلبانی موجب درگیر شدن عضلات لگن و شکم می شود که در نهایت چربی سوزی شکم را به دنبال خواهد داشت.

برای انجام آن کافیست روی یک صندلی قرار گرفته و دو دست خود را به تکیه گاه محکم کنید. سپس پاهایتان را بکشید و دوباره به داخل شکم جمع کنید تا چربی سوزی با فعالیت ورزشی مورد اشاره به خوبی صورت گیرد.

کلام آخر

همانطور که در فهرست فوق مشاهده کردید، تنها با انجام تمرین های منظم روزانه و پیروی از یک رژیم غذایی مناسب می توان به به تناسب اندام و زیبایی ظاهری رسید و هم از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری کرد.

5 | (3)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x