با مهم‌ترین خواص مویز برای معجزه سلامتی آشنا شوید

مویز همان انگور سیاه شاهانی خشک شده است و جالب اینکه فرآیند خشک کردن، مواد مغذی و قند موجود در انگور را غلیظ کرده و مواد مغذی و کالری آن را بالا می‌برد.

مویز قبل از راه یافتن به اروپا در خاورمیانه منشا گرفت و جالب‌تر اینکه در میان یونانی‌ها و رومی‌ها محبوبیت خاصی داشت. از نظر تاریخی، گاهی از مویزها به عنوان ارز، به عنوان جایزه در رویدادهای ورزشی و برای درمان بیماری‌هایی مانند مسمومیت غذایی استفاده می‌شده است.

با توجه به جایگاه خاص این میوه، در این مقاله از ایده آل مگ سعی می‌کنیم خواص مویز را بررسی کرده و با اهمیت استفاده روزانه آن آشنا شویم.

ارزش غذایی مویز

امروزه کشمش سیاه یا همان مویز در اکثر سوپرمارکت‌ها موجود است. البته باید به یاد داشته باشیم که این میوه نوعی از انواع کشمش است.

ارزش غذایی مویز

خود کشمش آنها را می‌توان از طیف گسترده‌ای از انواع انگور تهیه کرد. انگورهای مختلف طعم و بافت متفاوتی را در کشمش ایجاد می‌کنند که انگور سیاه یکی از آنهاست.

مویز را می‌توان به روش‌های مختلف خشک کرد. اگر به روش طبیعی خشک شده باشد در آفتاب خشک قرار گرفته و رنگ تیره‌ای دارد. حدود 3 هفته طول می‌کشد تا کاملا خشک شوند.

همچنین می‌توان آنها را در دستگاه آبگیری خانگی یا تجاری هم خشک کرد. از آنجایی که برخی از گونه‌های کشمش سرشار از قند طبیعی هستند و همچنین کالری دارند، کارشناسان می‌گویند که باید آنها را در حد اعتدال مصرف کنیم. رعایت این اعتدال باعث می‌شود تا از همه خواص مویز سیاه استفاده کنیم.

برای درک بهتر خواص مویز بد نیست که با ارزش غذایی آن آشنا شویم. هر 1 فنجان مویز مشکی مواد مغذی متفاوتی دارد که آنها را لیست کرده‌ایم.

  • کالری: 408
  • کل کربوهیدرات: 107 گرم
  • فیبر غذایی: 9.8 گرم
  • پتاسیم: 1284 میلی گرم
  • سدیم: 12 میلی گرم
  • پروتئین: 5.9 گرم
  • ویتامین A: 2.1٪
  • ویتامین C: 11٪
  • کلسیم: 9.5 درصد
  • آهن: 26 درصد

مویز که همچنین به عنوان «انگور زانت» هم شناخته می‌شود، خواص زیادی برای افراد دارد. این میوه از خشک کردن انواع انگورهای کوچک و بدون هسته به نام‌های «Black Corinth» و «Carina» به دست می‌آید.

گفتیم که خشک کردن ان به سه هفته زمان نیاز دارد. به دلیل اندازه کوچک‌شان طعمی شیرینی دارد و به غذاهای شیرین و خوش طعم، بافت خوبی می‌دهد.

خواص مویز برای مردان

خواص مویز برای مردان همیشه مورد توجه بوده و مصرف مناسب آن همیشه به آقایان توصیه شده است.  فوایدی که کشمش سیاه یا طلایی برای بدن به ارمغان می‌آورد، برای زن و مرد جالب است.

خواص مویز برای مردان

کشمش سیاه نوعی میوه خشک رایج و جایگزینی خوشمزه برای میان وعده است. این واقعیت که صد گرم کشمش سیاه شامل پتاسیم، فیبر غذایی، کلسیم، ویتامین C، آهن، ویتامین B6، منیزیم و بور است، نشان می‌دهد که خوردن آن خواص مویز را برای مردان به همراه دارد.

می‌توانید آنها را خام بخورید یا مویز سیاه را در هر یک از غذاهای پخته شده یا میان وعده‌های مورد علاقه خود بگنجانید. به دلیل طعم متمایز شیرینی که دارند، هنگامی که به دنبال راه حلی برای رفع نیاز به چیزی شیرین هستید، انتخابی عالی هستند.

کشمش سیاه به دلیل محتوای بالای ویتامین و همچنین ترکیب طبیعی موجود در آن، افزودنی فوق العاده برای هر رژیم غذایی است.

خواص مویز در کاهش سطح کلسترول بررسی شده است

از مواجهه با سطوح بالای کلسترول خسته شده‌اید و از خوردن غذاهای مورد علاقه خود محروم مانده‌اید، خواص مویز را در نظر بگیرید.

استفاده در حد اعتدال از این مویه باعث می‌شود تا کلسترول خود را تحت کنترل داشته باشید. ترکیبات ضد کلسترول موجود در مویز، برای کاهش سطح LDL یا کلسترول بد و تضمین سلامت قلب و عروق شما مفید است.

علاوه بر این، فیبر موجود در این میوه نقش مهمی در دفع کلسترول در بدن دارد. همچنین باعث می‌شود تا آنزیم‌های مختلف جذب کننده کلسترول در بدن را بیشتر کنند.

فشار خون را تنظیم می‌کند

اگر یکی از مهم‌ترین مسائل بهداشتی که در حال حاضر با آن مبارزه می کنیم دیابت است، پس دیگری فشار خون بالا است. یکی از مزایای اصلی خوردن مویز خیسانده شده در آب، میزان پتاسیم آن است.

صبح زود یک مشت مویز سیاه خیس خورده بخورید تا سطح سدیم (که یکی از عوامل اصلی افزایش فشار خون است)، کاهش یابد. مویز با متعادل کردن سطوح سدیم و پتاسیم در بدن، نقش مهمی در کنترل سطح فشار خون ما دارد.

کشمش سیاه برای کاهش وزن

شاید راه‌های زیادی را برای از دست دادن چند گرم اضافه وزن امتحان کرده باشد، اما هیچ کدام به طور موثری کار نمی‌کنند. سپس وقت آن است که مقداری مویز سیاه را برای صبحانه امتحان کنید.

خواص مویز برای کاهش وزن

وقتی که این میوه یک شب در آب خیسانده می‌شود برای کنترل گرسنگی شما مفید است. بنابراین، می‌توانید مصرف غذای خود را مدیریت کرده و از دریافت کالری اضافی هم جلوگیری کنید.

مزایای کشمش سیاه برای سلامت دندان و استخوان

یکی از مهم‌ترین  خواص مویز همین مورد است. وقتی به دنبال غذاهای غنی از کلسیم هستید و همچنین میوه خشک هم دوست دارید، مویز را بی درنگ انتخاب کنید.

این میوه سرشار از کلسیم است و برای افراد مبتلا به پوکی استخوان بسیار عالی است. علاوه بر این، حاوی بور است، یک ریزمغذی مورد نیاز برای استخوان‌های سالم.

علاوه بر این دو مورد، یکی از فواید قابل توجه مویز برای سلامتی، تاثیر آن برای سلامت دهان است. این میوه با وجود اسید اولئانولیکی موجود در خود، از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند و با میکروب‌های دهان مبارزه می‌کند.

مویز سیاه برای پوست مفید است

مقابله با پیری زودرس پوست شما می‌تواند خسته کننده باشد. دیده شده که این مرد نه تنها آقایان بلکه خانم‌ها را هم اذیت می‌کند. (باید بگوییم خانم‌ها حساسیت بیشتری دارند).

مویز سیاه که سرشار از آنتی اکسیدان است، از آسیب رادیکال‌های آزاد به پوست و در نهایت پیری جلوگیری می‌کند. یکی دیگر از فواید این میوه خوش طعم برای پوست، توانایی آن در محافظت از پوست زمان مواجه با آسیب‌های خورشید و یا آلودگی است. در نتیجه این مورد برای آقایانی که در محیط خارجی فعالیت دارند، ویژگی قابل توجهی است.

خواص مویز برای مو ثابت است

بدون صرف هزینه گزافی ریزش مو را متوقف خواهید کرد. چگونه؟ قیمت مویز گران نیست و در حفظ گردش خون در پوست سر کمک زیادی می‌کند.

فواید مویز برای مو

بنابراین، در نهایت با ریزش جزئی مو مواجه خواهید شد. مردانی که چنین دغدغه‌ای دارند، این مورد از خواص مویز را جدی می‌گیرند.

آیا می‌دانستید که مویز می‌تواند از سفید شدن بی موقع موهای ما هم جلوگیری کند؟ حتی اگر تعجب آور به نظر برسد، این نکته درست است.

گفتیم که مویز سرشار از آهن و ویتامین C است که به جذب سریع ماده معدنی در بدن کمک می‌کند. در نتیجه شرایط تغذیه مناسب را برای موها فراهم می‌کند.

ناخالصی‌ها را از خون خارج می‌کند

آیا می‌دانید که اکثر اوقات مشکلات پوستی از ناخالصی‌های موجود در خون ما ناشی می‌شود؟ وقتی خون پر از سموم، مواد زائد و برخی ناخالصی‌های دیگر می‌شود، پوست خشک، مستعد آکنه و کدر خواهد شد.

خواص مویز در درجه اول توسط آنتی اکسیدان‌های موجود در آن ظاهر می‌شوند. آنتی اکسیدان‌ها به تسریع عملکرد کبد و کلیه کمک کرده و در نتیجه خون را بهتر تصفیه می‌کنند.

مویز برای یبوست مفید است

وقتی می‌گویند روده سالم راهی برای داشتن بدن سالم است، ما نمی‌توانیم منکر این حقیقت باشیم. مویز سیاه سرشار از فیبر است و می‌تواند همراه مناسبی برای سلامت روده و سیستم گوارشی ما باشد.

این میوه سیاه با پاکسازی دستگاه گوارش و سلامتی ما مفید است. بنابراین معده را از یبوست دور نگه می‌دارد و نفخ را هم کاهش می‌دهد.

این موارد از جمله مشکلاتی هستند که مردان میانسال و سالمند به دشت با آنها درگیر می‌شوند. در نتیجه می‌توان مقداری از این میوه را به رژیم غذایی آنها اضافه کرد

خواص مویز برای زنان

خواص مویز برای زنان هم به اندازه فواید این میوه برای آقایان مهم است. مصرف مویز آهن مناسب برای خانم‌ها فراهم می‌کند که از جمله مزایای مهم مصرف روزانه این میوه است.

خواص مویز برای زنان

آهن از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در تنظیم جریان خون نقش دارد، به حفظ وضعیت خوب قلب کمک کرده و تضمین می‌کند که سلول‌های خونی سالم حامل اکسیژنی هستند که از طریق ریه‌ها منتقل می‌شوند.

مصرف این میوه تضمین می‌کند که ریه‌های خانم‌ها به عملکرد سالم خود ادامه می‌دهند. کم خونی و فقر آهن نوعی اختلال خونی است که ممکن است در اثر کمبود آهن در بدن زنان ایجاد شود.

همچنین بدن شما برای عملکرد صحیح به مقدار کلسیم مناسبی نیاز دارد. یکی از خواص مویز این است که کلسیم مناسب برای عملکرد طبیعی بدن شما را فراهم کند.

اجازه دهید این موارد را به صورت جداگانه با تفکیک بررسی کنیم تا علاوه بر آقایان، خانم‌ها هم دید روشنی از مزیت های مصرف مویز به دست آورند.

خواص مویز برای کم خونی

یکی از مهم‌ترین فواید مویز برای زنان، توانایی آن در جلوگیری از کم خونی است. مویز سرشار از آهن بوده و تاثیر زیادی بر افزایش هموگلوبین خون دارد.

در نتیجه کم خونی زنان را به خوبی درمان می‌کند. اگر هر روز فقط یک مشت مویز مصرف کنید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که آهن مورد نیاز روزانه بدن را تامین کرده اید.

فواید مویز سیاه برای پوست

خانم‌هایی که می‌خواهند علائم پیری را حتی پس از رسیدن به اواخر سی سالگی متوقف کنند، مصرف منظم مویز انتخاب عالی برای آنها خواهد بود.

فواید مویز سیاه برای پوست

همان‌طور که در بخش قبلی هم توضیح دادیم، مویز خون را عاری از ناخالصی‌ها نگه می‌دارد. اما اغلب برای ما سخت می‌شود که خون خود را از سموم، مواد زائد و تعدادی ناخالصی دیگر پاک کنیم. تمامی این آثار منفی در نهایت منجر به خشکی، پوست مستعد آکنه و غیرجذاب در صورت می‌شوند.

اینجاست که اهمیت مصرف روزانه و خواص مویز آشکار می‌شوند. این میوه به عنوان منبع عالی از آنتی اکسیدان‌های طبیعی، عملکرد کبد و کلیه را تسریع می‌کند. علاوه بر این، رادیکال‌های آزاد مضر را از بدن حذف کرده و آن را به طور کامل سم زدایی می‌کند.

به تاخیر انداختن پیری زودرس

مویز از آنتی اکسیدان‌ها و همچنین فیتوکمیکال‌های ضروری سرشار است. هر دوی این ترکیبات قادرند از سلول‌های پوست خانم‌ها در برابر آسیب‌های احتمالی ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، آلودگی بیش از حد و غیره محافظت کنند.

از آنجایی که آنها می‌توانند با مبارزه با رادیکال‌های آزاد از تجزیه دی اکسی ریبونوکلئیک اسید (DNA) سلول‌های پوست ما جلوگیری کنند، ایمنی بدن بالا می‌رود و خاصیت ارتجاعی فیبرهای عضلانی ما تا حد زیادی افزایش می‌یابد. در نتیجه، می‌توانیم به طور موثر از پیری زودرس جلوگیری کنیم.

کاهش نازک شدن مو

این مورد هم یکی از مشکلات جدی خانم‌ها است به خصوص زمانی که مکررا موهای خود را رنگ می‌کنند. با مصرف روزانه مویز می‌توانید به ریزش مو را به طور چشمگیری مدیریت کنید.

قبلا هم اشاره کردیم که این میوه‌های کوچک و در عین حال قدرتمند سرشار از آهن هستند که یک ماده مغذی حیاتی و ضروری برای بدن خانم‌ها است.

وقتی صحبت از سالم نگه داشتن سیستم گردش خون می‌شود، نمی‌توان اهمیت آهن را نادیده گرفت. زیرا یک سیستم گردش خون سالم با فعالیت مفید در سرتاسر پوست سر برای تحریک فولیکول‌های مو و جلوگیری از ریزش آنها ضروری است.

در همین راستا فراموش نکنید که یکی از خواص مویز، جلوگیری از سفیدی زودرس مو بانوان است. بسیاری از زنان در جوانی با مشکلاتی از این دست مواجه می‌شوند.

خواص مویز برای زنان

این دسته از افراد می‌توانند با گنجاندن مویز سیاه در برنامه غذایی روزانه خود، جلوی سفید شدن بی‌موقع موهایشان خود را بگیرند. این میوه‌های خوش طعم نه تنها مملو از آهن هستند، بلکه حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند که جذب سریع آهن را تسهیل می‌کند.

در نتیجه تغذیه مناسبی برای موهای خانم‌ها در هر سنین فراهم خواهد کرد. بنابراین، این مویه سیاه رنگ برای حفظ سلامت و همچنین رنگ طبیعی موهای زنان بسیار مفید است.

تضمین سلامتی با مصرف روزانه

قبلا هم اشاره کردیم که سطوح کلسترول بد یکی از مهم‌ترین فواید مویزها به حساب می‌آید. مویز سیاه حاوی کلسترول نیست. در عوض، به کنترل اثرات منفی لیپوپروتئین‌های با چگالی کم (LDL) یا همان کلسترول بد در بدن همه خانم‌های مستعد به چربی خون، کمک می‌کند.

محققان ثابت کرده‌اند که این میوه حاوی مقدار زیادی فیبر است که اساسا یک ترکیب ضد کلسترول به حساب می‌آید. در نتیجه LDL را از جریان خون زنان به کبد منتقل کرده و دفع آن را از بدن تسهیل می‌کند.

به یاد بسپارید که پلی فنول‌ها، دسته خاصی از آنتی اکسیدان‌های آلی موجود در مویز هستند. اینها با مهار آنزیم‌های مختلف جذب کننده کلسترول را بیشتر می‌کنند. در نتیجه به کاهش سطح کلسترول در بدن خانم‌ها کمک خواهند کرد.

خواص مویز برای کمک به مدیریت پوکی استخوان

شاید مهم‌ترین خواص مویز برای خانم‌ها در همین گزینه خلاصه شود. مویز علاوه بر پتاسیم، مقدار مناسبی کلسیم هم دارد. کلسیم به عنوان مهم‌ترین ماده تشکیل دهنده استخوان‌های انسان، نقش کلیدی در حفظ سلامت سیستم اسکلتی همه ما دارد.

کمبود این ماده معدنی حتما منجر به اختلالات استخوانی شدید مانند پوکی استخوان در خانم‌ها و آقایان می‌شود. با این حال، مویز می‌تواند سطح کلسیم را در بدن انسان افزایش دهد و به درمان موفقیت آمیز این نوع بیماری‌ها کمک کند.

خواص مویز در بارداری

خواص مویز در بارداری غیر قابل انکار است اما فراموش نکنید که هنوز هم باید در حد اعتدال مصرف شود. منظور ما از این حد مصرف روزانه یک مشت یا پیمانه متوسط است.

خواص مویز برای بارداری

همان‌طور که تاکنون متوجه شده‌اید واقع مویز سیاه برای هر دو جنس زن و مرد مملو از فواید است، اما در دوران بارداری فواید آن بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

مصرف مویز در طول بارداری به هیچ وجه خطرناک نیست. این میوه خشک سرشار از مواد مغذی ضروری است و تحقیقات نشان می‌دهند که خوردن آن در دوران بارداری ممکن است اثرات مثبتی بر سلامت کلی خانم‌ها داشته باشد.

در بررسی خواص مویز اشاره کردیم که مویز حاوی مقدار قابل توجهی فیبر است. در نتیجه هضم آنها ساده بوده و حتما به حفظ سلامت سیستم گوارش خانم‌های باردار کمک می‌کند.

داشتن فیبر کافی در این میوه برای همه بسیار مهم است، اما برای زنان باردار بسیار با اهمیت‌تر است. هنگامی که یک خانم باردار است، بدن او برای هضم صحیح غذایی که می‌خورد با مشکل مواجه می‌شود.

همچنین ممکن است به دلیل عدم تعادل هورمونی چندین اختلال گوارشی در بدن او ایجاد شود. با این حال، مویزها می‌توانند به کنترل این علائم کمک کنند.

همچنین کلسیم برای استخوان سازی جنین در دوران بارداری بسیار مهم است. فراموش نکنید که زنان باردار تقریبا دو برابر بیشتر از افراد عادی به این ماده نیاز دارند. در نتیجه، با مصرف مواد مغذی تراکم استخوان کودک در سطح سالمی حفظ می‌شود.

بد نیست فوادی مختلف این ماده مغذی برای زنان باردار را هم به صورت تفکیک شده بررسی کنیم تا مادران دید واضحی نسبت به اهمیت مصرف مویز به دست آورند.

پیشگیری همزمان از کم خونی مادر و جنین

کم خونی و فقر آهن یک مشکلات رایج در دوران بارداری خانم‌ها است. مویز حاوی سطوح خوبی از آهن و ویتامین C است که به کاهش خطر کم خونی در مادران و فرزندان کمک می‌کند.

پیشگیری از یبوست دوران بارداری

بسیاری از زنان در دوران بارداری یبوست و سایر مشکلات گوارشی را تجربه خواهند کرد. در نتیجه مهم است  که این مورد از خواص مویز را جدی گرفته و این میوه خشک را در رژیم غذایی خود قرار دهند. مویز می‌تواند راه حلی برای این مشکل اغلب آزاردهنده باشد؛ زیرا حاوی فیبر است و حرکات روده را تسهیل می‌کند.

تامین سطح بالای انرژی برای بانوان باردار

مویز منبع خوبی از گلوکز و قند میوه است. یک مشت کشمش می‌تواند به خانم‌هایی که در دوران بارداری کم انرژی می‌شوند، انرژی فوری بدهد.

خواص مویز در استحکام استخوان و بینایی جنین

مصرف مویز به همان اندازه که برای مادران مهم است به جنین نیز کمک می‌کند. محتوای ویتامین A به رشد بینایی جنین کمک کرده و کلسیم موجود در مویز باعث قوی تر شدن استخوان های جنین می‌شود.

آیا خوردن مویز در دوران بارداری عوارض دارد؟

حالا که صحبت از خواص مویز برای زنان باردار شده بد نیست به این سوال مهم هم پاسخ بدهیم. اگرچه مویزها ارزش غذایی بالایی داشته و فواید زیادی برای سلامتی دارند، اما در صورت مصرف بیش از حد می‌توانند مضر باشد.

آیا خوردن مویز در بارداری عوارض دارد؟

مصرف بیش از اندازه مویز برای زنان باردار ممنوع است زیرا می‌تواند:

  • سطح قند خون افزایش پیدا کرده و در تشخیص دیابت بارداری نقش داشته باشد.
  • اگر دیابت بارداری در شما تشخیص داده شد، ادامه مصرف مویز یا هر غذای حاوی قند بالا (حتی قندهای طبیعی) می‌تواند باعث چاقی نوزاد شود.
  • احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 شما و کودکتان را افزایش پیدا می‌کند.

با این وصف چگونه می‌توانیم مویز را در دوران بارداری استفاده کنیم؟ هر زمان که هوس چیزی شیرین کردید، می‌توانید یک مشت کشمش بخورید.

البته چند روش جالب برای مصرف آن در دوران بارداری هم پیشنهاد شده است. مثلا یک مشت مویز را به مدت یک ساعت در آب سرد خیس کرده، آب را خالی کنید و قبل از خواب مویزها را همراه با یک لیوان شیر داغ بخورید.

می‌توانید مویز را به آب در حال جوش اضافه کنید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه دم بکشد. همان آب را به مقدار کم در طول روز مصرف کنید تا خواص مویز را به دست آورید. همچنین ترکیبی از کشمش، آجیل و زردآلو خشک تهیه کنید تا یک میان وعده سالم برای دوران بارداری خود درست کنید.

حتی می‌توانید مقداری کشمش و آجیل را با هم ترکیب کرده و به آنها عسل هم اضافه کنید. ترکیبات را در ظرفی نگهداری کرده و هر روز صبح یک قاشق غذاخوری از این خوراکی خوشمزه، میل کنید.

فراموش نکنید که برای رفع یبوست بهتر است مویز را با شیر بخورید. حدود ده عدد از آنها را در یک لیوان شیر بجوشانید و قبل از خواب مصرف کنید. برای مبارزه با یبوست مزمن، غذاهای غنی از فیبر مانند مویز به همراه مایعات گزینه مناسبی هستند.

کلام آخر خواص مویز

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با انواع مزیت‌های مصرف مویز آشنا کنیم. گفتیم که این میوه خشک از انگور سیاه درست می‌شود و سرشار از قند طبیعی، ریز مغذی‌ها و ترکیبات زیست فعال است.

این خوراکی‌های شیرین به آسانی هضم می‌شوند و منبع انرژی سریع هستند. از این رو مصرف آنها در دوران بارداری انتخاب خوبی برای رفع هوس‌های شیرین و دریافت خواص مویز به نظر می رسد.

با مصرف مویز می‌توانیم به راحتی مواد مملو از شکر مانند پودینگ، کیک، نوشابه، و دسرهای یخ زده را کنار بگذاریم. زیرا اینها باعث افزایش وزن ناخواسته و سایر مشکلات سلامتی برای همه ما می‌شوند.

برای ما بنویسید که مویز در برنامه غذایی شما چه جایگاهی دارد؟ میزان شیرینی این میوه شما را اذیت نمی‌کند؟

سوالات متداول

آیا مویز سیاه قند خون را افزایش می‌دهد؟

مویز دارای قندهای طبیعی نسبتا بالایی است و باعث افزایش قند خون می‌شود. آنها همچنین دارای مقدار خوبی فیبر است که به تنظیم سرعت جذب قند توسط بدن هم کمک می‌کند.

آیا می توانیم مویز را به تنهایی مصرف کنیم؟

بله. اما خیساندن مویز در آب به مدت یک شب و مصرف آن در اوایل صبح، گزینه بسیار سالمی نسبت به خوردن مستقیم است. این روش به خصوص به زنان باردار توصیه شده است.

مصرف روزانه مویز چگونه تنظیم می‌شود؟

هیچ سطح دوز مستندی برای دریافت روزانه مویز وجود ندارد. اما مصرف 4 وعده در هفته (یک وعده 40-50 گرم) بی‌خطر تلقی می‌شود و می‌تواند خواص مویز را به بدن ما برساند.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x