معرفی 15 داروی گیاهی برای فعال شدن تخمدان

داروی گیاهی برای فعال شدن تخمدان همان چیزی است که می‌تواند سن بالای بارداری، سطح هورمون‌ها و حالات روحی فرد را تحت کنترل درآورد.

البته بدن هر فرد، شرایط و واکنش‌های منحصر به فرد خود را خواهد داشت، اما مطمئن باشید که یکی از بی‌خطرترین و آسان‌ترین روش‌ها برای بارداری سریع، استفاده از روش‌های درمانی طب سنتی است.

این طب به شما کمک می‌کند که در کنار اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی، از ظرفیت‌های بالقوه طبیعی، بهتر استفاده کنید و بدن خود را برای یک بارداری موفق، آماده سازید.

اگر سن شما بالا رفته است، باید بدانید که ممکن است تخمک‌ها، کیفیت سال‌های گذشته را نداشته باشند، بنابراین، زمان را دریابید و تحت نظر متخصص طب سنتی، از داروهای گیاهی برای فعال شدن تخمدان‌ها کمک بگیرید.

در این مطلب از ایده ال مگ، 15 داروی گیاهی برای تقویت تخمدان را معرفی می‌کنیم که استفاده صحیح از آن‌ها می‌تواند معجزه کند. با ما همراه باشید.

1)کوهوش سیاه برای بارداری سریع

کوهوش سیاه، یکی از گیاهان مفید برای بارداری سریع است. این گیاه، حاوی فیتواستروژن است. فیتواستروژن یک ترکیب گیاهی است که عملکردی شبیه هورمون استروژن در بدن دارد و می‌تواند چرخه قاعدگی زنان را تنظیم کنید.

به علاوه، اگر دچار درد و بی‌قراری‌های پیش از قاعدگی هستید هم باید بدانید که کوهوش، تاثیری بسیار محسوس در کاهش دردهای قاعدگی دارد.

بارداری سریع با کوهوش سیاه
بارداری سریع با کوهوش سیاه

اگر مبتلا به ناباروری هستید و طبق دستور پزشک، کلومیفن مصرف می‌کنید باید بدانید که مصرف مکمل کوهوش سیاه، تاثیر داروی باروری کلومیفن را افزایش می‌دهد.

به علاوه، این گیاه فوق‌العاده، التهابات رحم را کاهش می‌دهد، دردهای تخمدان را کم می‌کند و یکی از گیاهان دارویی موثر برای درمان اندومتریوز، کیست‌های تخمدان و فیبروم‌های رحمی است.

طرز تهیه دمنوش کوهوش سیاه

برای این منظور، 1 قاشق چایخوری ریشه کوهوش سیاه را خرد کرده و همراه با یک لیوان اب جوش، داخل قوری بریزید. دمنوش را به مدت 3 تا 8 دقیقه دم کنید و پس از آن با شیرین‌کننده طبیعی مانند عسل یا مقداری نبات، میل کنید.

دقت کنید که هر چقدر طول طمان دم کشیدن دمنوش کوهوش بیشتر باشد، عطر و طعم قوی‌تری خواهد داشت.

نکته مهم: حتما پیش از مصرف دمنوش کوهوش، با پزشک خود مشورت کنید. این دمنوش، خاصیت فوری دارد و برای استفاده طولانی مدت تجویز نمی‌شود.

2) تاثیر شیرین بیان روی فعال شدن تخمدان

استفاده از شیرین بیان در بارداری سریع، معجزه می‌کند. این گیاه هم شبیه کوهوش سیاه، حاوی فیتو استروژن است و می‌‌تواند کارکرد غدد درون‌ریز بدن را تنظیم کند.

به علاوه، یک سم‌زدای قوی است و نقش موثری در سلامت و ترمیم کبد دارد. همچنین برای کنترل سطح قند خون، بهبود سیستم گوارش و سلامت هورمونی هم می‌توانید روی این گیاه بی‌نظیر، حساب کنید.

تقویت تخمدان در طب سنتی با شیرین بیان
تقویت تخمدان در طب سنتی با شیرین بیان

مصرف شیرین بیان باعث می‌شود که ترشحات دهانه رحم در زمان تخمک‌گذاری افزایش یابد و از این طریق، به افزایش شانس باروری کمک می‌کند.

طرز تهیه دمنوش شیرین بیان

1 قاشق چایخوری از پودر ریشه شیرین بیان را در یک لیوان آب جوش با دمای 80 درجه بریزید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بماند تا دم بکشد.

دقت کنید که این دمنوش برای بارداری سریع مفید است، اما مصرف آن در صورت بارداری، شیردهی و یا وجود مشکلاتی مثل نارسایی کلیه و کبد توصیه نمی‌شود.

3) تاثیر گیاه پای شیر در تقویت تخمدان

خاستگاه اصلی این گیاه، کوه‌های شرق آفریقا است. با این حال، این گیاه تقریبا در تمام مناطق دنیا می‌روید و گیاهی بسیار مفید برای زنان است.

پای شیر، عضلات رحم را تقویت می‌کند؛ جلوی قاعدگی‌های طولانی و خونریزی‌های شدید این دوران را می‌گیرد و زمان قاعدگی را تنظیم می‌کند. مصرف پای شیر در کنار پیازدرمانی می‌تواند روشی موثر برای درمان تخمدان پلی کیستیک باشد.

پای شیر؛ گیاهی مفید برای تقویت تخمدان‌ها
پای شیر؛ گیاهی مفید برای تقویت تخمدان‌ها

پای شیر، کیفیت تخمک‌ها را افزایش می‌دهد و از این طریق باعث افزایش شانس باروری خواهد شد. به علاوه، آقایان هم می‌توانند روی خواص این گیاه بی‌نظیر حساب کنند و با مصرف آن، کیفیت اسپرم‌های خود را بالا ببرند.

نحوه مصرف پای شیر برای بارداری سریع

این گیاه به صورت جوشانده و شربت مورد استفاده قرار می‌گیرد و غرغره کردن آن برای درمان آفت‌های دهانی موثر است. اگر قصد دارید برای نظم دادن به قاعدگی یا بارداری سریع از پای شیر استفاده کنید، باید درباره میزان دوز مصرف، با پزشک خود مشورت کنید. ضمنا توجه داشته باشید که استفاده طولانی مدت از این گیاه دارویی، توصیه نمی‌شود.

4) گیلاس زمستانی برای فعال شدن تخمدان

اگر به دنبال یک داروی گیاهی برای فعال شدن تخمدان هستید و می‌خواهید توانایی بدن خود برای بارداری سریع را بالا ببرید، گیلاس زمستانی را از قلم نیندازید.

این گیاه دارویی که به آشواگاندا و جینسینگ هندی هم معروف است، یک محرک جنسی قوی است. گیلاس زمستانی، به عنوان یک آداپتوژن، تمام بی‌تعادلی‌های بدن را تنظیم می‌کند.

برای مثال باعث محافظت از غدد درون‌ریز بدن و تعادل هورمون‌ها می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، عملکرد منظم هورمون‌های و تخمک‌گذاری به موقع، نقش موثری در بارداری موفق دارد. به علاوه، آشواگاندا، استرس را مدیریت می‌کند و حاوی ترکیبی به نام جینسنوزید است که خواص ضد التهابی دارد.

گیلاس زمستانی؛ از داروهای گیاهی فعال شدن تخمدان
گیلاس زمستانی؛ از داروهای گیاهی فعال شدن تخمدان

گیلاس زمستانی، در عملکرد جنسی مردان هم تاثیر چشمگیری دارد. برای مثال، باعث تحریک تولید اکسید نیتریک می‌شود؛ جریان خون را بهتر می‌کند و اختلالات نعوذ را درمان می‌کند.

طرز تهیه دمنوش گیلاس زمستانی

این گیاه باستانی به صورت کپسول گیاهی، در دسترس است و می‌توانید برای بارداری سریع روی آن حساب کنید. اما تهیه دمنوش هم معمول است و بباید به این شیوه عمل کنید:

برای تهیه دمنوش گیلاس زمستانی، به ازای هر نفر به 1.5 قطعه ریشه جینسینگ نیاز دارید. ریشه‌ها را بتواشید و آن‌ها را با مقداری آب جوش 80 درجه، داخل یک قوری مناسب بریزید. دمنوش جینسینگ را برای حدود 5 دقیقه مانند چای دم کرده و با یک شیرین‌کننده طبیعی مانند عسل میل کنید.

5) تمشک قرمز برای فعال شدن تخمدان

برگ‌های تمشک قرمز، سرشار از انواع ویتامین‌های مفید برای بدن مانند ویتامین A،B، Cو E هستند. همچنین این برگ‌ها، مواد معدنی مهمی مانند آهن، پتاسیم، کلسیم و منیزیم را در خود جای داده‌اند.

مجموع این مواد مغذی باعث می‌شود که استفاده از برگ‌های تمشک قرمز برای بانوانی که در حال اقدام برای بارداری هستند، بسیار کمک‌کننده و مفید باشد.

استفاده از برگ تمشک قرمز برای فعال شدن تخمدان‌ها
استفاده از برگ تمشک قرمز برای فعال شدن تخمدان‌ها

به علاوه، این گیاه با تنظیم رگ‌های خونی و افزایش تخمک‌گذاری، شانس بارداری را افزایش می‌دهد. همچنین، می‌تواند اختلالاتی مانند آندومترویوز و سندرم پیش از قاعدگی را بهبود بخشد و در کنترل عوارض جانبی یائسگی هم موثر است.

نحوه مصرف برگ تمشک قرمز برای بارداری سریع

اگر به دنبال بارداری سریع در طب سنتی هستید، مصرف دمنوش برگ تمشک قرمز، یکی از بهترین راه حل‌ها است. این دمنوش بدون کافئین، طعمی شبیه چای دارد و اگر عادت به چای خوردن داشته باشید، با آن هیچ مشکلی نخواهید داشت.

برای بارداری می‌توانید روزی 3 فنجان و یا بیشتر از این دمنوش را تهیه و مصرف کنید. استفاده از عصاره برگ تمشک قرمز روی پوست هم می‌تواند در بهبود بسیاری از مشکلات مربوط به بارداری موثر باشد.

6) روغن گل مغربی برای بارداری سریع

روغن گل مغربی، روغنی پرقوام و طلایی رنگ است که از فشردن دانه‌های این گیاه استخراج می‌شود. این روغن گیاهی، باعث تعادل هورمون‌ها می‌شود. به علاوه، اسیدهای چرب امگا 6 موجود در آن، علائم آزاردهنده پیش از قاعدگی، مانند درد سینه، تحریک‌پذیری و نفخ را کاهش می‌دهند.

روغن گل مغربی و تقویت تخمدان در طب سنتی
روغن گل مغربی و تقویت تخمدان در طب سنتی

روغن گل مغربی می‌تواند ترشحات گردن رحم را افزایش دهد. این خاصیت باعث می‌شود که اسپرم‌ها، حرکت آسان‌تری به سمت تخمک داشته باشند و در نتیجه، شانس باردای، افزایش خواهد یافت.

روش مصرف روغن گل مغربی

این روغن گیاهی در قالب کپسول‌های آماده در بازار عرضه می‌شود. بهتر است دوز مناسب مصرف آن را با توجه به شرایط فردی شما، پزشک تجویز کند. توجه کنید که کپسول گل مغربی، دور از نور و در دمای 15 تا 30 درجه سانتیگراد نگهداری شود.

7) شاتاوری یک گیاه دارویی برای فعال شدن تخمدان

شاتاوری، گیاهی از خانواده مارچوبه و یکی از داروهای اصلی در طب آیورودا است. هندی‌ها از این گیاه به عنوان یک درمان باستانی برای ناباروری استفاده می‌کنند و حتی اسم شاتاوری هم به معنای معالجه صد بیماری است.

فعال شدن تخمدان در طب سنتی با گیاه شاتاوری
فعال شدن تخمدان در طب سنتی با گیاه شاتاوری

مصرف این گیاه فوق‌العاده، نشاط آور است و این شادابی، شامل حال اندام‌های تولید مثل هم می‌شود. شاتاوری، هورمون‌های بدن زنان را تعادل می‌کند؛ باعث بهبود روند تخمک‌گذاری می‌شود و حتی جلوی خطر سقط جنین را می‌گیرد.

موسیلاژ موجود در شاتاوری، غشای مخاطی دهانه رحم را تقویت می‌کند و مانع خشکی واژن می‌شود و حتی در مردان هم باعث سالم‌سازی مایع منی و افزایش قدرت باروری می‌شود.

بنابراین، شاتاوری، در میان انواع داروی گیاهی برای فعال شدن تخمدان، یک انتخاب فوق‌العاده است.

نحوه مصرف شاتاوری برای بارداری سریع

شاتاوری به شکل، مایع، پودر و کپسول در دسترس است، اما حتما پیش از مصرف آن، با یک پزشک متخصص آیورودا مشورت کنید. مصرف شاتاوری ممکن است باعث حساسیت‌های الرژیک و مشکلات تنفسی شود و مصرف آن می‌تواند در افراد مختلف، نتایج متفاوتی را به دنبال داشته باشد.

8) چای سبز برای تقویت تخمدان ها

چای سبز یک سم زدای طبیعی است که در تنظیم هورمون‌های زنانه، نقش موثری دارد. این گیاه، با تحریک گلوبولین‌های تخمدان، میزان تخمک‌گذاری را بیشتر می‌کند و از این طریق، در افزایش شانس باروری موثر است.

چای سبز برای بارداری سریع در طب سنتی
چای سبز برای بارداری سریع در طب سنتی

چای سبز ، سرشار از آنتی اکسیدان است و با ارتقای سیستم ایمنی بدن و کاهش استرس، به تعادل هورمون‌های بدن کمک می‌کند.

نحوه مصرف چای سبز برای بارداری سریع

چای سبز مانند چای سیاه دم می شود، اما نباید در نوشیدن آن افراط کنید. مصرف بیش از 2 تا 3 فنجان در طول روز، زیاده‌روی است و می‌تواند جذب اهن در بدن را مختل کرده و باعث کم خونی شود.

مصرف چای سبز، برای زنان باردار مناسب نیست و ممکن است سقط جنین را به دنبال داشته باشد.

9) روغن کرچک و فعال شدن تخمدان

روغن گرچک یکی دیگر از داروهای گیاهی تقویت تخمدان در طب سنتی است. این روغن که از دانه‌های کوچک گرچک استخراج می‌شود، باید به صورت خارجی استعمال شود.

روغن گرچک، دارویی موثر برای فعال شدن تخمدان‌ها
روغن گرچک، دارویی موثر برای فعال شدن تخمدان‌ها

این روغن از طریق پوست جذب می‌شود و با تحریک مایع لنفاوی، سموم را از خون و بدن دفع می‌کند. ماساژ شکم با این روغن، بافت لنفاوی مرتبط با روده را تحریک کرده و باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش و کبد می‌شود.

مالیدن این روغن به قسمت تحتانی شکم می‌تواند کیست‌های تخمدان و فیبروم را تجزیه کند و در نظم بخشیدن به بی‌نظمی‌های قاعدگی هم موثر باشد.

طبیعت روغن گرچک گرم و خشک است و می‌توانید به عنوان یک داروی گیاهی برای بارداری سریع روی آن حساب کنید.

نحوه استفاده از روغن گرچک

در زمان بارداری یا قاعدگی، از روغن گرچک استفاده نکنید. در سایر مواقع، ابتدا مقداری از روغن را روی قسمت کوچکی از پوست خود امتحان کنید و 24 ساعت صبر کنید تا مطمئن شوید که به این روغن گیاهی آلرژی ندارید.

سپس، مقداری از آن را به قسمت انتهایی شکم بمالید و با دست، آن را ماساژ دهید. این کار، باعث بهبود خونرسانی به نخمدان‌ها شده و شانس باروری را افزایش خواهد داد.

10) تاثیر ریشه ماکا بر بارداری سریع

ماکا در خاک‌های آتشفشانی ارتفاعات کشور پرو رشد می‌کند. بنابراین، گیاهی غنی از لحاظ مواد مغذی است و تاثیر معجزه‌آسایی برای بارداری سریع دارد.

ماکا؛ گیاهی مفید برای بهبود باروری
ماکا؛ گیاهی مفید برای بهبود باروری

ماکا گیاهی سازگار است. این گیاه مفید، از طریق تنظیم ارتباط بین هیپوتالاموس و هیپوفیز مغز، تولید هورمون‌ها را متعادل می‌کند. همچنین، با مصرف ماکا، عملکرد غده تیروئید بهبود می‌یابد و استرس، کمتر می‌شود. به علاوه، ماکا، حاوی 9 اسید آمینه ضروری برای بدن است. این گیاه به عنوان یک پروتئین کامل، منبعی غنی از انواع مواد معدنی کمیاب مانند آهن، ید، روی، مس و منگنز است. همچنین، ویتامین‌های مفیدی مانند ویتامینC،B1  وB2 دارد و مصرف آن می‌تواند باعث سلامتی بیشتر تخمک‌ها شود.

جالب است بدانید که ماکا، علاوه بر اینکه یک داروی گیاهی برای فعال شدن تخمدان است، تعداد اسپرم‌ها و قدرت باروری مردان را هم افزایش می‌دهد.

نحوه مصرف ماکا برای باروری

دقت کنید که خواص ماکا برای بارداری، مربوط به ریشه این گیاه است و نباید ساقه یا برگ آن را خریداری کنید. ماکا به صورت پودر، کپسول و یا نتنور در بازار موجود است. استفاده روزانه از کپسول راحت‌تر است و می‌توانید آن را با مقداری آب، نوش جان کنید.

تنتور ماکا هم عصاره‌ای است که می‌توان آن را همراه با آب یا سایر نوشیدنی‌ها، مصرف کرد. علاوه بر این‌ها، استفاده از پودر ماکا به صورت ساده یا ژلاتینی در انواع غذاها و نوشیدنی‌ها متداول است و عطر بسیار مطبوعی دارد.

11) زنجبیل و تقویت باروری

زنجبیل یک گیاه ضد التهاب است که گردش خون در بدن را بهبود می‌بخشد و التهاب اندام‌های تولید مثل را از بین می‌برد. این ادویه تند و تیز، دردهای قاعدگی را تسکین می‌دهد و در نظم دادن به قاعدگی موثر است. به علاوه، زنجبیل، حاوی کلومیفن سیترات است که در درمان تنبلی تخمدان بسیار موثر است. اینها فقط بخشی از خواص این گیاه دارویی است، پیشنهاد می‌کنیم خواندن مقاله خواص زنجبیل در بارداری {بایدها و نبایدهای مصرف زنجبیل} را از دست ندهید.

افزایش قدرت باروری با زنجبیل
افزایش قدرت باروری با زنجبیل
همچنین، منگنز موجود در زنجبیل، هورمون تستوسترون و قدرت باروری در بدن مردان را افزایش می‌دهد و در افزایش تعداد اسپرم‌ها و تحرک بهتر آن‌ها هم موثر است.

نحوه مصرف زنجبیل برای بارداری سریع

استفاده از زنجبیل بسیار ساده است و می‌توانید آن را به غذاهای خود اضافه کنید. به علاوه، تهیه دمنوش زنجبیل با پودر یا ریشه زنجبیل هم روش دیگری است که قدرت باروری شما را افزایش می‌دهد.

برای این منظور، مقداری آب جوش را با چند تکه ریشه زنجبیل تازه، داخل قوری ریخته و آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه، مانند چای سیاه، دم کنید. افزودن شیرین کننده‌هایی مانند عسل یا نبات اختیاری است.

12) گیاه دامیانا برای فعال شدن تخمدان

دامیانا، بومی جنوب غربی آمریکا، مکزیک و غرب هدوستان است. این گیاه طبیعتی گرم و خشک و مزه‌ای تلخ و تند دارد. همین مزه تند و تیز، باعث تحریک و بهبود عملکرد سیستم عصبی در سرتاسر بدن می‌شود.

استفاده از دامیانا می‌تواند، ناتوانی و سردمزاجی جنسی را برطرف کند. این گیاه، هورمون‌های زنانه را به تعادل می‌رساند؛ دردهای قاعدگی را تسکین می‌دهد و خشکی واژن را کم می‌کند.

افزایش شانس بارداری با گیاه دامیانا
افزایش شانس بارداری با گیاه دامیانا

این گیاه، هم به صورت تنها و هم در کنار جینسینگ و جینکو می‌تواند تعداد دفعات ارگاسم در زنان را افزایش دهد. بنابراین دامیانا، یک داروی گیاهی موثر برای بارداری سریع است.

دقت کنید که استفاده زیاد از دامیانا می‌تواند به کبد و مخاط مجاری ادرار آسیب برساند. بنابراین، در صورت ابتلا به بیماری‌های کبد یا مجاری ادرار، از مصرف ان خودداری کنید.

نحوه مصرف گیاه دامیانا برای بارداری سریع

این گیاه به صورت کپسول آماده و تنتور در بازار موجود است. اما شکل دیگر مصرف آن، استفاده از دمنوش است که برای تهیه آن باید به این روش عمل کنید:

مقداری آب جوش را روی ساقه و برگ‌های خشک دامیانا بریزید و اجازه دهید این دمنوش، به مدت 10 تا 15 دقیقه روی حرارت غیر مستقیم کتری یا سماور، دم بکشد. حالا دمنوش را صاف کرده و میل کنید. 

13) خارمریم و بارداری سریع

خارمریم گیاهی خاردار با گل‌هایی به رنگ قرمز تا بنفش است. خاستگاه اصلی این گیاه، جنوب شرقی انگلستان است، اما در کشورهای استرالیا، نیوزلند، ایران و آمریکای شمال هم رشد می‌کند.

یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای احیای کبد، استفاده از گیاه خارمریم است. همان‌طور که می‌دانید، عملکرد خوب کبد، در سلامت هورمونی بدن هم نقش موثری دارد.

خارمریم؛ گیاهی مفید برای زنان
خارمریم؛ گیاهی مفید برای زنان

به علاوه، برخی آزمایشات حیوانی نشان می‌دهد که خارمریم در کنار رزماری می‌تواند کیفیت نطفه را بالا ببرد و ممکن است اثرات استروژنی موجود در این گیاه هم به افزایش شانس باروری کمک کند. هرچند که مطالعات بیشتری درباره خواص ناشناخته خارمریم، مورد نیاز است. 

نحوه مصرف گیاه خارمریم

گیاه خارمریم به صورت کپسول و قرص‌های آماده و یا عرق خارمریم در بازار موجود است و اگر بخواهید با این گیاه دمنوش درست کنید، باید به این ترتیب عمل کنید:

1 قاشق غذاخوری از دانه خارمریم خشک شده یا پودر خارمریم را با 1 فنجان آب جوش ترکیب کرده و درب ظرف را بگذارید تا به مدت 10 دقیقه، دم بکشد. به همین سادگی، دمنوش خارمریم آماده است و می‌توانید آن را با مقداری عسل شیرین کرده و نوش جان کنید.

14) تاثیر دارچین روی فعال شدن تخمدان

اگر به دنبال بارداری سریع در طب سنتی هستید، دارچین را دریابید. این ادویه مفید و در دسترس می‌تواند چرخه قاعدگی در زنان را تنظیم کند.

به علاوه، نقش موثری در درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک و فیبروم‌های رحمی دارد و به همین دلیل، باعث تقویت تخمدان‌ها و بالا بردن شانس باروری خواهد شد.

دارچین؛ گیاهی محبوب و موثر برای بهبود توان باروری
دارچین؛ گیاهی محبوب و موثر برای بهبود توان باروری

این ادویه گرم و خشک، جریان خون در بدن؛ از جمله ناحیه لگن را بهبود می‌بخشد و در مورد مردان هم می‌تواند تعداد اسپرم‌ها را افزایش دهد.

نحوه مصرف دارچین برای بارداری سریع

شما می‌توانید از دارچین آسیاب شده در طبخ بسیاری از غذاها استفاده کنید. به علاوه، چای دارچین هم ترکیب مفیدی برای کمک به بارداری است و برای افزایش خاصیت آن می‌توانید چای خود را با مقداری عسل مرغوب شیرین کنید.

15) مریم گلی؛ گیاهی بی نظیر برای تقویت تخمدان

مریم گلی گیاهی است که استفاده از آن پیش از بارداری، معجزه می‌کند. این گیاه درمانی موثر برای PCO یا تنبلی تخمدان است و با تقویت تخمدان‌ها می‌تواند شانس بارداری را افزایش دهد.

مریم گلی با متعادل کردن سطح هورمون‌ها، چرخه قاعدگی را منظم می‌کند و مصرف آن برای افزایش میل جنسی در زنان سرد مزاج، توصیه می‌شود.

تقویت تخمدان‌ها با دمنوش مریم گلی
تقویت تخمدان‌ها با دمنوش مریم گلی

مصرف مریم گلی در پیشگیری از سرطان رحم، بسیار موثر است و عفونت‌های زنانه را هم درمان می‌کند.

نحوه مصرف مریم گلی

یکی از انواع دمنوش های گیاهی موثر برای بارداری، دمنوش مریم گلی است. برای تهیه آن، مقداری برگ تازه یا خشک این گیاه را در 1 فنجان آب جوش بریزید و برای 5 تا 10 دقیقه زمان دهید تا نوشیدنی شما دم بکشد. مریم گلی طعم تلخی دارد و بهتر است که آن را با مقداری عسل، مزه‌دار کنید.

استفاده از مریم گلی بیش از 2 فنجان در طول روز مجاز نیست و زنان باردار باید از مصرف آن خودداری کنند.

کلام آخر

اگر می‌خواهید بارداری سریع در طب سنتی را تجربه کنید، از تقویت تخمدان‌ها غافل نشوید. این کار، چندان دشوار نیست و لازم است در کنار اصلاح رژیم غذایی، از داروهای گیاهی موثر در این زمینه هم کمک بگیرید. معمولا بعد از یک بازه زمانی نه چندان طولانی، شاهد تاثیرات فوق‌العاده‌ای خواهید بود که شاید خود شما را هم متعجب کند.

برای ما بگویید که شما چه تجربه‌ای در بارداری با استفاده از طب سنتی داشته اید؟  استفاده از کدامیک از داروهای گیاهی بالا را تجربه کرده‌اید و کدامیک برای شما موثرتر بوده است؟ منتظر خواندن تجربه‌ها و نظرات خوب شما هستیم.

سوالات متداول

زنجبیل چه تاثیری در قدرت باروری دارد؟

زنجبیل باعث بهبود گردش خون و نظم دادن به قاعدگی می‌شود و ترکیب کلومیفن سیترات موجود در آن، تنبلی تخمدان را درمان می‌کند. به علاوه، مصرف آن در مردان هم باعث افزایش کیفیت و تعداد اسپرم‌ها خواهد شد.

گیاه شیرین بیان چه تاثیری در عملکرد جنسی زنان دارد؟

این گیاه، باعث تعادل و سلامت هورمونی در بدن زنان می‌شود و می‌تواند با افزایش ترشحات دهانه رحم در هنگام تخمک‌گذاری، شانس بارداری را افزایش دهد.

چطور باید از گیاه ماکا برای بارداری استفاده کرد؟

این گیاه به صورت کپسول آماده و پودر و تنتور در بازار موجود است. اما خواص درمانی آن مربوط به ریشه است و نباید از ساقه یا برگ آن استفاده کرد. این گیاه، عطر بسیار خوبی دارد و می‌توان از آن در کنار انواع غذاها و نوشیدنی‌ها استفاده کرد.

3.4 | (10)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x