تمرینات کیک بوکسینگ چه فوایدی برای بدن دارد؟

آیا تا به حال آنقدر عصبانی شده‌اید که بخواهید به چیزی مشت بزنید؟ شاید حتی این کار را انجام دادید و خشم و ناراحتی خود را روی بالش یا دیوار خالی کرده باشید. در این موارد، شما تمرینات کیک بوکسینگ را شبیه‌سازی کرده‌اید.

اگرچه خالی کردن خشم و ناراحتی به این شکل ممکن است در آن لحظه حس خوبی به شما بدهد، اما راه بهتری برای استفاده از اقدامات فیزیکی برای تخلیه خشم و کاهش سطح استرس وجود دارد و آن هم کیک بوکسینگ است.

ممکن است شما با فواید تمرینات کیک بوکسینگ برای بدن و سلامت روان آشنا نباشید. اما باید بدانید که با هر ساعت انجام ورزش کیک بوکسینگ، ۳۴۵ تا ۴۵۰ کالری می‌سوزانید و علاوه بر این، اثرات مثبت روحی آن، فوق‌العاده است.

اگر می‌خواهید با این هنر رزمی و با فواید آن آشنا شوید این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ  را تا پایان دنبال کنید.

کیک بوکسینگ چیست ؟

کیک بوکسینگ نوعی از هنرهای رزمی بوده و با الهام از ورزش کاراته به دنیا معرفی شده است. حرکات این ورزش رزمی نیز ترکیبی از انواع مختلف حرکات هنرهای رزمی از جمله فول کانتکت کاراته، موی تای و بوکس است.

کیک بوکسینگ چیست ؟

در کیک بوکسینگ دو مبارز، ضربه‌های شدیدی را با دست‌ها، آرنج‌ها، زانوها، ساق پا و پاها به سمت رقیب روانه می‌کنند. سبک‌های کیک بوکسینگ شامل موی تای، کیک بوکسینگ آمریکایی یا اروپایی، سان شو چینی و ساواته فرانسوی هستند.

اگرچه نام آن به ضربه زدن به عنوان اولویت در مبارزه اشاره می‌کند، اما در این نوع از هنرهای رزمی، از هر دو دست و پا به عنوان نقطه تماس استفاده می‌شود.

از هردوی ضربات و مشت در حین کیک بوکسینگ استفاده می‌شود. بر خلاف موی تای، معمولا از آرنج و زانو استفاده نمی‌شود و نقاط تماس به دست و پا محدود می‌شوند.

کیک بوکسینگ یک ورزش حرفه‌ای محبوب و شبیه به MMA یا بوکس است. بسیاری از شهرها دارای استودیوهای هنرهای رزمی هستند که کلاس‌های تخصصی کیک بوکسینگ را برگزار می‌کنند.

با این حال، کیک بوکسینگ با هیجان بالای خود در بین عموم مردم نیز بسیار محبوب است. بسیاری از باشگاه‌ها کلاس‌های کیک بوکسینگ بدون تماس را به‌عنوان ورزش هوازی و با دلیل موجه برگزار می‌کنند.

قوانین ورزش کیک بوکسینگ

فواید تمرینات کیک بوکسینگ برای بدن و ذهن بسیار زیاد است و از این رو بسیاری افراد به سمت آن می‌روند. اما قوانین کیک بوکسینگ چیست؟

  • تمام مسابقات کیک بوکسینگ باید در رینگ بوکس برگزار شود.
  • هر شرکت‌ کننده در مسابقه کیک بوکسینگ فول کنتاکت باید با مبارزی در همان وزن خود رقابت کند تا از برگزاری یک مبارزه عادلانه اطمینان حاصل شود.
  • پس از گوش دادن به دستورات داور، هر دو مبارز دستکش یکدیگر را لمس می‌کنند و مبارزه آغاز می‌شود.
  • هر راند معمولا ۳ دقیقه طول می‌کشد و تعداد راندها به تجربه مبارزان درگیر بستگی دارد. بین هر راند ۱ دقیقه زمان برای استراحت اختصاص داده می‌شود. مبارزات قهرمانی معمولا بیش از ۱۲ روند ۳ دقیقه‌ای است.
  • هر مبارز باید با استفاده از مشت و لگد به بدن و سر، حریف خود را شکست دهد تا حریف خود را ناک اوت کند.
  • اگر هیچ کدام از دو مبارز نتوانند حریف خود را ناک اوت کنند یا داور را مجبور به توقف مبارزه کنند، در این صورت برنده رقابت بر اساس امتیاز مشخص می‌شود.
  • مبارزی که تعداد امتیازات بیشتری کسب کند برنده اعلام می‌شود.
  • اگر هر دو مبارز امتیاز یکسانی داشته باشند، نتیجه مسابقه مساوی خواهد شد.

انواع تمرینات کیک بوکسینگ

اگر می‌خواهید از فواید تمرینات کیک بوکسینگ برای بدن خود بهره ببرید بهتر است با مهم‌ترین تمرینات آن آشنا شوید. چون در این ورزش، حریفان از ضربات مشت و لگد در طول مسابقات مبارزه، استفاده می‌کنند.

انواع تمرینات کیک بوکسینگ

از آن‌جایی که از هر دو قسمت بالا تنه و پایین‌ تنه بدن برای مشت و لگد استفاده می‌شود و شامل حرکات مختلفی می‌شود، می‌توان کیک بوکسینگ را یک تمرین کاردیوی کامل محسوب کرد.

تمرینات کیک بوکسینگ، روتین‌های تمرینی هستند که مبارزان حرفه‌ای کیک بوکسینگ از آن استفاده می‌کنند و بسته به اینکه چه کسی این روتین تمرینی را طراحی کرده است، می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه به معرفی انواع تمرینات کیک بوکسینگ می‌پردازیم.

تمرینات کاردیو کیک بوکسینگ

یکی از رایج‌ترین انواع تمرینات کیک بوکسینگ، کاردیو کیک بوکسینگ نام دارد. تمرینات کاردیو کیک بوکسینگ معمولا تمرینات هوازی هستند که از حرکت ثابت مانند دویدن یا حرکات سریع و تند دیگر استفاده می‌کنند تا ضربان قلب را بالا نگه دارند و کالری و چربی بدن را بسوزانند.

تمرینات کاردیو کیک بوکسینگ

علاوه بر این حرکت ثابت، تمرین ضربات مشت و لگدهای مختلفی برای تقویت و افزایش قدرت کل بدن انجام می‌گیرد. روتین‌ها و تمرینات کاردیو کیک بوکسینگ معمولا با موسیقی هماهنگ و تنظیم می‌شوند.

همچنین حرکات معمولا به صورت فردی انجام می‌شوند و به منظور رقابت با یک فرد دیگر انجام نمی‌گیرند. کاهش وزن در این نوع سبک، یکی از فواید تمرینات کیک بوکسینگ برای بدن است.

تمرینات روزانه نیز با سطح تناسب اندام یک ورزشکار تطبیق داده می‌شوند و هم کیک ‌بوکسورهای مبتدی و هم حرفه‌ای بدون استفاده از تجهیزات کیک بوکسینگ این تمرینات را انجام می‌دهند.

این نوع تمرینات باعث کالری سوزی و کاهش وزن می‌شوند که یکی از فواید تمرینات کیک بوکسینگ برای بانوان است.

صرف نظر از نوع تمرینات کیک بوکسینگ که یک فرد برای اجرا انتخاب می‌کند، معمولا توصیه می‌شود که از یک متخصص آموزش دیده به منظور اجرای درست حرکات مشت و لگد راهنمایی و کمک بگیرید.

انجام نادرست حرکات کیک بوکسینگ منجر به آسیب‌های مختلف از جمله کشیده شدن عضلات و کمردرد می‌شود. معمولا به افرادی که تازه وارد حیطه کیک بوکسینگ شده‌اند توصیه می‌شود که حرکات را به آرامی انجام دهند.

برای مثال، افراد مبتدی تا زمانی که مطمئن نشده‌اند حرکات را به درستی انجام می‌دهند نباید همانند کیک بوکسورهای حرفه‌ای به کیسه بوکس ضربه بزنند.

تمرینات کیک بوکسینگ معمولی و رایج

انواع دیگری از تمرینات کیک بوکسینگ برای تقلید از کیک بوکسینگ سنتی طراحی شده‌اند. در این تمرینات سنتی کیک بوکسینگ به جای انجام حرکات مشت و لگد به صورت تمرینات کاردیو ، اغلب از تجهیزات استفاده می‌شود.

تمرینات معمولی کیک بوکسینگ

شرکت‌کنندگان می‌توانند چکمه‌ها و دستکش‌های محافظ بپوشند و یا در برابر رقیب مبارزه کنند یا تمرین‌های مختلف مشت و لگد را در برابر کیسه‌ی بوکس تمرین کنند.

این نوع تمرینات اغلب برای بهبود مهارت‌های واقعی کیک بوکسینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما ممکن است توسط آماتورها نیز برای تقویت و تقویت کل بدن انجام شوند.

تمرینات کیک بوکسینگ برای دفاع شخصی

در نوع دیگری از تمرینات کیک بوکسینگ از حرکات مشت زدن و لگد زدن کیک بوکسینگ سنتی استفاده می‌شود و زیر و بم آن به شما آموزش داده می‌شود.

کیک بوکسینگ برای دفاع شخصی

به جای استفاده ساده از حرکات کیک بوکسینگ به عنوان وسیله‌ای برای کاهش وزن، تقویت عضلات یا بهبود مهارت‌های ورزشی، برخی از تمرینات کیک بوکسینگ ممکن است به صورت آموزش‌هایی برای دفاع شخصی نیز ارائه شوند.

این نوع تمرینات را یک رزمی‌کار حرفه‌ای آموزش می‌دهد و افرادی که می‌خواهند درباره نحوه دفاع از خود در صورت حمله به آن‌ها دانش داشته باشند می‌توانند با شرکت در کلاس‌ تمرینات را یاد بگیرند. یادگیری دفاع شخصی یکی از فواید کیک بوکسینگ برای کودکان و بانوان است.

فواید جسمی کیک بوکسینگ

به هیچ عنوان نمی‌توان انکار کرد که کیک بوکسینگ، یکی از بهترین ورزش‌ها برای بدن است. این ورزش رزمی ترکیبی از تمرینات قلبی و قدرتی است و عضلات بدن را تقویت می‌کند و در عین حال، چربی‌های بدن را می‌سوزاند.

فواید جسمی کیک بوکسینگ

چیزی که درباره کیک بوکسینگ قابل توجه است، فقط تاثیرگذاری آن نیست؛ بلکه سرعت تغییرات بدن در حین انجام منظم تمرینات کیک بوکسینگ است.

اگر ویژگی خاصی وجود داشته باشد که کیک بوکسینگ را از سایر تمرینات کاردیو جدا می‌کند، فواید تمرینات کیک بوکسینگ برای بدن است. این ورزش، کالر‌ی‌سوز و سرگرم‌کننده است.

کیک ‌بوکسینگ، شکلی عالی از تمرینات هوازی است؛ زیرا شما دائما به خودتان فشار می‌آورید و با یک مربی کار می‌کنید که در طول جلسه به شما انگیزه می‌دهد.

در واقع، تمرین یک ساعته شما، قبل از اینکه متوجه شوید تمام می‎‌شود. در ادامه به معرفی فواید تمرینات کیک بوکسینگ برای آقایان و بانوان، بدن و سلامت جسمی می‌پردازیم تا این ورزش و تمرینات آن را به برنامه تناسب اندام خود اضافه کنید.

به تناسب اندام و تقویت عضلات بدن کمک می‌کند

فرقی ندارد که به دنبال تقویت عضلات بازوها، پاها یا عضلات شکمی بدن خود باشید، هیچ ناحیه‌ای از بدن شما وجود ندارد که ورزشی چون کیک بوکسینگ آن را تقویت نکند.

افزایش تناسب اندام و تقویت عضلات

تحقیقات نشان داده است افرادی که تمرینات کیک بوکسینگ بازی می‌کنند معمولا توده عضلانی قوی‌تر و درصد چربی بدن کمتری دارند.

همانند شنا، کیک بوکسینگ حاوی تمریناتی است که  کل بدن را درگیر می‌کند. مارتین «مارتی» کلی، مربی شخصی و متخصص بوکس می‌گوید:

استفاده از این حرکات همراه با یکدیگر باعث تقویت ماهیچه‌ها می‌شود و در عین حال چربی بدن را کاهش می‌دهد و باعث تناسب اندام می‌شود.

هرچه کالری بیشتری بسوزانید و عضلات بیشتری را به درستی به کار بگیرید، بهبود بیشتری در ترکیب وتناسب کلی بدن خواهید دید.

دفاع شخصی را یاد می‌گیرید

این مزیتی است که ورزش‌ها و تمرینات رشته‌های زیادی از آن برخوردار نیستند. کیک بوکسینگ نه تنها برای ذهن و بدن شما عالی است، بلکه به عنوان ابزاری برای یادگیری دفاع شخصی در موقعیت‌های حساس، بسیار کاربردی است. کلی می‌گوید:

کیک بوکسینگ با استفاده از تکنیک‌های مختلف مشت و لگد، با آموزش مهارت‌های اولیه دفاع شخصی، با سایر اشکال و ورزش‌های تناسب اندام تفاوت دارد.

یادگیری مجموعه‌ای از مهارت‌ها در حین کار بر روی تناسب اندام راهی باورنکردنی برای ایجاد اعتماد به نفس است و یادگیری دفاع شخصی همیشه زرهی محافظ برای شما خواهد بود.

به کالری‌سوزی و کاهش وزن کمک می‌کند

یکی از فواید تمرینات کیک بوکسینگ برای بدن کمک به کالری‌سوزی و کنترل و کاهش وزن بدن است. بر کسی پوشیده نیست که ورزش منظم می‌تواند به شما در کنترل وزن کمک کند.

به کالری سوزی و کاهش وزن کمک می کند

در کیک بوکسینگ، شما تمرینات و حرکات با شدت ضربات تند را انجام می‌دهید و  به طور دائم در حال حرکت هستید و ضربه و مشت می‌زنید. ضربان قلب شما در طول جلسه افزایش می‌یابد، به این معنی که شما حین ورزش کالری زیادی را می‌سوزانید.

کلی می‌گوید: به طور متوسط، افرادی که در کلاس‌های او کیک بوکسینگ انجام می‌دهند در هر جلسه ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلوکالری از دست می‌دهند.

طبق گفته کلینیک مایو، میزان کالری که در هر جلسه تمرین از دست می‌دهید به سطوح شدت و ویژگی‌های فردی شما بستگی دارد. کیک بوکسینگ در دسته فعالیت‌های هوازی «شدید» قرار می‌گیرد، به این معنی که در مقایسه با سایر فعالیت‌های «متوسط»  ظرف مدت کوتاهی مقدار کالری بیشتری می‌سوزانید.

بنابراین، کیک بوکسینگ حاوی تمرینات هوازی و کالری‌سوز است و می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. منبع معتبر تحقیقات نشان می‌دهد که کیک بوکسورهای نخبه و آماتور دارای توده عضلانی بیشتر و درصد کمتری از چربی هستند.

انرژی بدن را افزایش می‌دهد

شاید با خود فکر کنید بعد از یک راند تمرینات سخت کیک بوکسینگ خسته می‌شوید؛ اما حقیقت این است که برعکس این اتفاق رخ می‌دهد. در واقع، یکی از فواید تمرینات کیک بوکسینگ برای بدن این است که انرژی بیشتری نسبت به قبل از شروع تمرینات خواهید داشت. کلی می‌گوید:

کیک بوکسینگ، مانند بسیاری از انواع ورزش، به افزایش انرژی کمک می‌کند، زیرا جریان خون را در قسمت‌های مختلف بدن افزایش می‌دهد. افزایش جریان خون و فعالیت کلیه ماهیچه‌ها هورمون‌هایی را آزاد می‌کند که باعث افزایش سطح هوشیاری می‌شوند.

انجمن بین‌المللی علوم ورزشی (ISSA) بیان می‌کند که بهبود گردش اکسیژن ناشی از ورزش به بهبود انرژی شما در همان لحظات کمک می‌کند.

علاوه بر این، حفظ و تداوم تمرینات کیک بوکسینگ در زندگی باعث می‌شود کارهای روزانه کمتر خسته‌کننده به نظر برسند.

وضعیت بدن و تناسب اندام را بهبود می‌بخشد

روزهایی که اندامی شل و خمیده داشته‌اید را فراموش کنید. اضافه کردن تمرینات کیک بوکسینگ به برنامه روزانه، شما را وادار می‌کند تا ورزش کنید و به تناسب اندام برسید. کلی می‌گوید:

راه رفتن روی انگشتان پا و یافتن تعادل ضروری است و به بهبود وضعیت بدن شما کمک می‌کند.

برای بهبود وضعیت بدنی خود، به یک تمرینات قوی نیاز دارید که عضلات شکم و کمر را درگیر کند. فواید کیک بوکسینگ برای سلامتی این است که این بخش از عضلات را درگیر می‌کند و در نتیجه وضعیت تنه، وضعیت بدن در حالت ایستاده و همچنین کنترل وضعیت بدن در طول فعالیت بدنی را بهبود می‌بخشد.

تعادل و هماهنگی اعضای بدن را بهبود می‌بخشد

هنگام انجام تمرینات کیک بوکسینگ، به دلیل ضربات مشت و لگد، هماهنگی چشم و دست و پا بسیار ضروری است. ناگفته نماند تغییر جهت دایم هنگام مشت زدن لازم و مهم است.

کیک بوکسینگ هماهنگی اعضای بدن را بهبود می بخشد

یکی از فواید تمرینات کیک بوکسینگ برای بدن این است که بسیاری از بخش‌های عضلانی بدن را درگیر می‌کند و هماهنگی و تعادل اعضای بدن را افزایش داده و بهبود می‌بخشد.

تأثیر کیک بوکسینگ بر تعادل بدن نیز بر روی افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس که ممکن است راه رفتن و تعادل آنها به خطر افتاده و مستعد افتادن باشند، مورد بررسی قرار گرفته است.

این مطالعه نشان داد که تعادل بدن را می‌توان پس از ۱۱ هفته تمرینات تای چی و بوکس تناسب اندام بهبود بخشید.

استقامت بدن را افزایش می‌دهند

انجام تمرینات سنگین کیک بوکسینگ کاردیو راهی برای ایجاد استقامت هستند. مطالعه‌ای که توسط مجله Biology of Sport  منتشر شده است نشان می‌دهد که کیک بوکسینگ  استقامت قلبی و عضلانی را بالا می‌برد. کلی می‌گوید:

کیک بوکسینگ و بوکس مسلما یکی از بهترین و سرگرم‌کننده‌ترین راه‌ها برای افزایش استقامت و مقاومت بدن هستند. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، استقامت شما بیشتر می‌شود.

یکی از مهمترین نکات هنگام انجام تمرینات کیک بوکسینگ این است که بدانید چه موقع باید نفس بکشید. یادگیری تکنیک‌های تنفس صحیح و حفظ آنها در طول جلسه، به اندازه تمرین کردن مشتی درست و ضربه‌ای کامل به حریف، حیاتی است.

تاثیرات روانی تمرینات کیک بوکسینگ

محبوبیت کیک بوکسینگ روز به روز افزایش می‌یابد و یکی از دلایل اصلی آن، این است که این ورزش، یک شکل عالی از ورزش همه جانبه است که هم قدرت بدنی را افزایش می‌دهد و هم فواید زیادی برای سلامت قلب و عروق را اثبات می‌کند.

تاثیرات روانی تمرینات کیک بوکسینگ

در بالا به فواید تمرینات کیک بوکسینگ برای بدن اشاره کردیم. اما به دلیل قابلیت مشت زدن و ضربه زدن به کیسه بوکس‌ها، پدها و سایر وسایل، بسیاری از مردم کیک بوکسینگ را ورزشی موثر برای کاهش استرس و اضطراب می‌دانند.

در واقع این ورزش اثرات مثبتی بر سلامت روانی افراد نیز دارد. در زیر، به فواید تمرینات کیک بوکسینگ برای سلامت ذهنی و روانی اشاره می‌کنیم.

به بهبود خلق و خو کمک می‌کند

وقتی استرس و اضطراب ما زیاد می‌شود، ذهن ما بایستی فشار روانی را از طریق یک عمل فیزیکی تخلیه کند. این کار باعث کاهش موقت استرس و افزایش تولید اندورفین می‌شود.

به همین دلیل است که مشت زدن و لگد زدن به کیسه‌ای سنگین، حس خوبی به افراد می‌دهد. وقتی که به طور منظم تمرینات کیک بوکسینگ را انجام دهید علائم استرس، اضطراب، افسردگی و ADHD کاهش پیدا می‌کند.

استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد

کیک بوکسینگ، یک راه عالی برای مبارزه با استرس است. تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش منظم مانند کیک بوکسینگ می‌تواند شما را در برابر استرس مقاوم‌تر کند و این کار را با تولید اندورفین انجام می‌دهد که به کاهش استرس کمک می‌کند.

به همین دلیل است که پس از انجام این تمرین احساس می‌کنید که اضطراب و استرس در بدن شما بسیار کاهش یافته است.

اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد

کیک بوکسینگ یک مبارزه پربار است. همانطور که اشاره کردیم یکی از فواید تمرینات کیک بوکسینگ برای بدن این است که شما با انجام تمرینات به تناسب اندام می‌رسید.

کیک بوکسینگ اعتماد به نفس را افزایش می دهد

اما کیک بوکسینگ به توسعه مهارت‌های شخصی و مهارت‌ های فنی شما نیز کمک می‌کند. پشتکار و مبارزه در یک راند در کیک بوکسینگ، عزت نفس شما را بهبود می‌بخشد. شکستن موانع باعث می‌شود به خودتان و ثمره تلاش‌هایتان ایمان داشته باشید.

شرکت در تمرینات کیک بوکسینگ باعث بهبود اعتماد به نفس، افزایش انگیزه، امید و خوش‌بینی، سرسختی ذهنی، انعطاف‌پذیری و کمال‌گرایی مثبت و سازگار می‌شود.

یادگیری تکنیک‌ها و تمرینات کیک بوکسینگ به توانایی شما در دفاع از خود نیز کمک می‌کند. ممکن است در برخی فضاهای خاص، احساس راحتی بیشتری داشته باشید؛ زیرا می‌دانید که در صورت نیاز و یا احساس خطر، مهارت‌هایی برای محافظت از خود دارید. البته همیشه در هر شرایطی، نکات ایمنی و احتیاطی را رعایت کنید.

انگیزه و توانایی انجام وظایف را افزایش می‌دهد

هر یک از جلسات تمرینی کیک بوکسینگ، فرصتی برای خلق لحظات معنادار است. از هر شکست، درس و از هر پیروزی انگیزه می‌گیرید. تمرینات روزانه کیک بوکسینگ، انرژی شما برای انجام فعالیت‌ها و دیگر وظایفی که برعهده دارید بهبود می‌بخشند.

پیروی از برنامه‌های تمرینی و روتین که به تمرکز بیشتر روی  فعالیت‌های شما هنگام تمرین کیک بوکسینگ مربوط می‌شوند؛  اثرات ماندگاری روی حفظ انگیزه و یک سبک زندگی فعال سالم دارند.

حافظه، تمرکز و هوشیاری شما را بهبود می‌بخشد

ترکیب‌های پیچیده کیک بوکسینگ به تلاش ذهنی نیاز دارند. برای اجرای حرکات باید نظم و ترتیب خاص آن‌ها را به خاطر بسپارید، سپس باید محرک‌های محیط اطراف خود را حذف کنید و روی مبارزه تمرکز کنید.

یکی از فواید تمرینات کیک بوکسینگ برای بدن این است که با تمرکز، می‌توانید برای یک راند کامل آماده شوید و حرکات خود را پیوسته روی حریف پیاده کنید.

خود را به چالش بکشید و از الگوی خود برای بردن یک راند پیروی کنید. اجرای تکنیک‌های کیک بوکسینگ به تعادل و هماهنگی نیاز دارند.

این نوع حرکات به بهبود عملکرد شناختی و عملکرد مغز منجر می‌شوند. تمرینات تعادلی مانند تمریناتی که برای ایستادن روی یک پا و لگد زدن به زانو یا چرخش لازم است، منجر به بهبود حافظه و آگاهی از محیط می‌شود.

به غلبه بر ترس‌ها کمک می‌کند

قبل از امتحان کردن یک ورزش و کار جدید، آن را سخت و غیرممکن می‌دانیم. کیک بوکسینگ مانند سایر تمرینات است. در طول کیک بوکسینگ، ترکیب‌ها و تکنیک های مختلفی را یاد می‌گیرید که اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد و ترس را از بین می‌برد.

با کمک مربی و تکنیک‌های کیک بوکسینگ، می‌توانید بر ترس‌های زیر غلبه کنید:

  • شکست
  • خجالت
  • تجربه جدید
  • اضطراب اجتماعی

کلام آخر

در این مقاله با تعریف کیک بوکسینگ، انواع سبک‌ها و فواید تمرینات کیک بوکسینگ برای بدن و ذهن انسان آشنا شدید. تاثیر تمرینات کیک بوکسینگ روی سلامتی را نمی‌توان نادیده گرفت.

این ورزش‌ نه‌تنها به افزایش قدرت بدنی و تقویت عضلات و سلامت جسمی کمک می‌کند بلکه در کاهش سطح استرس و اضطراب، کاهش خشم و عصبانیت و تخلیه انرژی و همچنین افزایش اعتماد به نفس موثر است.

با ثبت‌نام در کلاس‌های کیک‌بوکسینگ می‌توانید از فواید تمرینات کیک‌بوکسینگ بهره ببرید. در صورت هر گونه ابهام و سوال درباره این ورزش رزمی می‌توانید در بخش نظرات آن را با ما در میان گذاشته با به تک تک سوالات شما پاسخ دهیم.

سوالات متداول

انواع تمرینات کیک بوکسینگ کدامند؟

تمرینات کاردیو کیک بوکسینگ، تمرینات کیک بوکسینگ سنتی و تمرینات کیک بوکسینگ برای دفاع شخصی از انواع تمرینات کیک بوکسینگ هستند.

فواید جسمی کیک بوکسینگ برای بدن چیست؟

کیک بوکسینگ باعث افزایش انرژی و استقامت بدن، کاهش وزن، بهبود تناسب اندام و هماهنگی اعضای بدن و تقویت عضلات می‌شود.

کیک بوکسینگ چه تاثیری روی سلامت روان دارد؟

کیک بوکسینگ به کاهش سطح استرس و اضطراب، افزایش اعتماد به نفس، بهبود خلق‌ و خو و تقویت حافظه، تمرکز و بهبود عملکرد شناختی می‌شوند.

2 | (1)
منبع study rulesofsport verywellfit
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x