یوگا چیست و چه مزایایی دارد؟

یوگا یک تمرین ذهن و بدن است. سبک‌های مختلف یوگا حالت‌های فیزیکی، تکنیک‌های تنفسی و مدیتیشن یا آرامش را ترکیب می‌کنند. هدف آن دستیابی به این مسیر از طریق یک سری تمرینات فیزیکی و ذهنی برای نظم دادن به ذهن است.

همه چیزهایی که باید در مورد یوگا بدانید، از جمله فواید سلامتی و نحوه شروع افراد در سنین مختلف و سطوح مختلف تناسب اندام در این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ آورده شده است، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

یوگا چیست؟

یوگا یک شکل باستانی از ورزش است که بر قدرت، انعطاف پذیری و تنفس برای تقویت سلامت جسمی و ذهنی تمرکز دارد. اجزای اصلی یوگا، حالت‌های بدنی (مجموعه‌ای از حرکات طراحی شده برای افزایش قدرت و انعطاف پذیری) و تنفس است.

یوگا چیست ؟

این ورزش در حدود 5 هزار سال پیش در هند آغاز شد و در کشورهای دیگر به طرق مختلف اقتباس شده است. یوگا در حال حاضر در مراکز تفریحی، باشگاه‌های سلامت، مدارس، بیمارستان‌ها و جراحی‌ها رایج است.

در واقع یوگا یک تمرین منظم از ورزش بدنی، کنترل تنفس، آرامش، کنترل رژیم غذایی و تفکر مثبت و مدیتیشن است که هدف آن ایجاد هماهنگی در بدن، ذهن و محیط است.

این تمرین مستلزم فعالیت بدنی کم تاثیر، وضعیت‌های بدنی (به نام آسانا)، تکنیک‌های تنفسی (پرانایاما)، آرامش، و مدیتیشن است. بیشتر مردم با ژست‌های فیزیکی یا پوزیشن‌های یوگا آشنایی دارند، اما نمی‌دانند که یوگا شامل موارد بیشتری است.

یک تمرین منظم یوگا می‌تواند استقامت، قدرت، آرامش، انعطاف‌پذیری و تندرستی را افزایش دهد. یوگا در حال حاضر یک ورزش محبوب در سراسر جهان است.

تاریخچه و فلسفه یوگا

اولین ذکر کلمه “یوگا” در Rig Veda، مجموعه‌ای از متون باستانی ظاهر می‌شود. یوگا از کلمه سانسکریت “yuj” گرفته شده است که به معنای “اتحاد” یا “پیوستن” است.

تاریخچه و فلسفه یوگا

یوگا را می‌توان در شمال هند بیش از 5 هزار سال پیش جستجو کرد. راهبان هندی دانش خود را در مورد یوگا در اواخر دهه 1890 در غرب گسترش دادند. آموزه‌های مدرن یوگا تا دهه 1970 به طور گسترده در کشورهای غربی رایج شد.

فلسفه کلی یوگا در مورد اتصال ذهن، بدن و روح است. شش شاخه یوگا وجود دارد. هر شاخه نشان دهنده تمرکز و مجموعه‌ای از ویژگی های متفاوت است:

  • هاتا یوگا: این شاخه فیزیکی و ذهنی است که هدف آن تقویت بدن و ذهن است.
  • راجا یوگا: این شاخه شامل مدیتیشن و پیروی دقیق از یک سری مراحل انضباطی است که به عنوان هشت اندام یوگا شناخته می‌شود.
  • کارما یوگا: این یک مسیر خدمت است که هدف آن ایجاد آینده‌ای عاری از منفی گرایی و خودخواهی است.
  • باکتی یوگا: هدف از این کار ایجاد مسیر فداکاری، راهی مثبت برای هدایت احساسات و پرورش پذیرش و تحمل است.
  • جنانا یوگا: این شاخه از یوگا در مورد خرد، راه دانشور و رشد عقل از طریق مطالعه است.
  • تانترا یوگا: این مسیر مناسک، مراسم یا به پایان رساندن یک رابطه است.

کلمه “چاکرا” به معنای “چرخ چرخان” است. یوگا معتقد است که چاکراها نقاط مرکزی انرژی، افکار، احساسات و بدن فیزیکی هستند. به گفته معلمان یوگا، چاکراها تعیین می‌کنند که مردم چگونه واقعیت را از طریق واکنش‌های عاطفی، خواسته‌ها یا بیزاری‌ها، سطح اعتماد به نفس یا ترس، و حتی علائم و اثرات فیزیکی تجربه می‌کنند.

هنگامی که انرژی در چاکرا مسدود می‌شود، باعث عدم تعادل فیزیکی، ذهنی یا عاطفی می‌شود که در علائمی مانند اضطراب، بی‌حالی یا هضم ضعیف ظاهر می‌شود.

آساناها حالت‌های فیزیکی زیادی در هاتا یوگا هستند. افرادی که یوگا تمرین می‌کنند از آساناها برای آزاد کردن انرژی و تحریک چاکرای نامتعادل استفاده می‌کنند.

هفت چاکرای اصلی وجود دارد که هر کدام تمرکز خاص خود را دارند:

  • Sahasrara: چاکرای تاج که در تاج سر قرار دارد، نماد ارتباط معنوی است.
  • آجنا: چاکرای چشم سوم در بین ابروها قرار دارد و با شهود ارتباط دارد.
  • ویشودا: چاکرای گلو مربوط به مصونیت و ارتباط کلامی است.
  • آناهاتا: چاکرای قلب که در مرکز قفسه سینه قرار دارد، بر روابط حرفه‌ای و شخصی تأثیر می‌گذارد. هرگونه عدم تعادل در این چاکرا بر کنترل اکسیژن، هورمون‌ها، بافت و اندام تأثیر می‌گذارد.
  • مانیپورا: چاکرای شبکه خورشیدی در ناحیه معده قرار دارد. این با اعتماد به نفس، خرد و انضباط شخصی مطابقت دارد.
  • Svadhishthana: چاکرای خاجی که در زیر ناف قرار دارد، لذت، رفاه و سرزندگی را به هم متصل می‌کند.
  • مولادهارا: چاکرای ریشه که در پایه ستون فقرات قرار دارد، ذهن و بدن را به زمین متصل می‌کند تا فرد را زمین‌گیر کند. اعصاب سیاتیک و سیستم عصبی پاراسمپاتیک را کنترل می‌کند.

فواید یوگا برای سلامتی

یوگا کمک به فرد برای فراتر رفتن از خود و رسیدن به روشنگری است. همانطور که بهاگاواد گیتا می‌گوید:

 زمانی گفته می‌شود که فردی به یوگا و اتحاد با خود دست یافته است که ذهن کاملا منظم از همه خواسته‌ها رهایی یابد و تنها در خود جذب شود.

ده ها آزمایش علمی با کیفیت‌های متفاوت در مورد یوگا منتشر شده است. در حالی که زمینه برای مطالعات دقیق‌تر در مورد مزایای سلامتی آن وجود دارد، اکثر مطالعات نشان می‌دهد که این ورزش، راهی ایمن و موثر برای افزایش فعالیت بدنی به ویژه قدرت، انعطاف پذیری و تعادل است.

شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه تمرین منظم یوگا ممکن است برای افراد مبتلا به فشار خون بالا، بیماری قلبی و درد از جمله کمردرد، افسردگی و استرس مفید باشد.

فواید یوگا برای سلامتی

طبق یک نظرسنجی در سال 2012، 94٪ از بزرگسالانی که یوگا انجام می‌دهند به دلایل سلامتی این کار را انجام می‌دهند. یوگا فواید جسمی و ذهنی زیادی دارد، از جمله:

  • ساختن قدرت عضلانی
  • افزایش انعطاف پذیری
  • ترویج تنفس بهتر
  • حمایت از سلامت قلب
  • کمک به درمان اعتیاد
  • کاهش استرس، اضطراب، افسردگی و دردهای مزمن
  • بهبود خواب
  • بهبود رفاه کلی و کیفیت زندگی

در زمینه‌های سلامت، تکنیک‌های یوگا در برنامه‌های ارتقای سلامت، برنامه‌های درمان سوءمصرف مواد و به‌عنوان درمان مکمل برای بیماری‌هایی مانند اختلالات اضطرابی، افسردگی، بیماری عروق کرونر قلب، سرطان‌ها و HIV/AIDS استفاده می‌شوند. یوگا یک رویکرد خودیاری کم هزینه برای بهزیستی است.

از نظر فلسفی، یوگا ترکیبی از بدن، ذهن و انرژی (یا روح یا روح) را ایجاد می‌کند تا حالتی از آرامش (آرامش) ایجاد کند. با پیشرفت به وضعیتی حتی پیشرفته‌تر، با آمیختن علم و فلسفه، فرد اتحادی از بدن، ذهن، انرژی درونی و انرژی فراگیر کیهانی را تجربه می‌کند که در نتیجه سلامت جسمانی، کنترل ذهنی و در نهایت خودآگاهی بهتری حاصل می‌شود.

اهمیت یوگا

یوگا یک دین نیست. انسان موجودی جسمانی، ذهنی و معنوی است؛ یوگا به رشد متعادل هر سه کمک می کند. سایر اشکال تمرینات بدنی، مانند ایروبیک، تنها بهزیستی بدنی را تضمین می‌کند. آنها ارتباط چندانی با رشد جسم روحانی یا اختری ندارند.

اهمیت یوگا

تمرینات یوگا بدن را با انرژی کیهانی شارژ می‌کند. از اهمیت یوگا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رسیدن به تعادل و هماهنگی کامل
  • خود درمانی را ترویج می‌دهد
  • بلوک‌های منفی را از ذهن و سموم را از بدن حذف می‌کند
  • قدرت شخصی را افزایش می‌دهد
  • خودآگاهی را افزایش می‌دهد
  • به توجه، تمرکز و تمرکز کمک می‌کند، به ویژه برای کودکان مهم است
  • با فعال کردن سیستم عصبی پاراسمپاتیک، استرس و تنش را در بدن فیزیکی کاهش می‌دهد
  • مشتاق احساس شادابی و انرژی می‌کند. بنابراین، یوگا به هر مشتاقی قدرت کنترل بدن و ذهن را می‌دهد.

هنر تمرین یوگا به کنترل ذهن، بدن و روح فرد کمک می کند. برای دستیابی به جسم و ذهنی آرام، رشته‌های فیزیکی و ذهنی را گرد هم می‌آورد. به مدیریت استرس و اضطراب کمک می‌کند و شما را آرام نگه می‌دارد.

همچنین به افزایش انعطاف پذیری، قدرت عضلانی و توان بدن کمک می‌کند. تنفس، انرژی و نشاط را بهبود می‌بخشد. تمرین یوگا ممکن است به نظر فقط حرکات کششی باشد، اما می‌تواند بیشتر از احساس، ظاهر و حرکت شما برای بدن شما مفید باشد.

آساناهای یوگا باعث ایجاد قدرت، انعطاف پذیری و اعتماد به نفس می‌شوند. تمرین منظم یوگا می‌تواند به کاهش وزن، کاهش استرس، بهبود ایمنی و حفظ یک سبک زندگی سالم کمک کند.

در سال 2014، نخست وزیر هند، نارندرا مودی، به سازمان ملل پیشنهاد کرد که 21 ژوئن را به عنوان روز جهانی یوگا جشن بگیرند، زیرا این روز جشن تابستانی است. (طولانی ترین روز سال در نیمکره شمالی)

انواع یوگا

در ادامه به انواع مختلف رشته‌های یوگا اشاره خواهیم کرد:

آشتانگا یوگا

این نوع تمرین یوگا از آموزه‌های یوگای باستانی استفاده می‌کند. با این حال، در طول دهه 1970 محبوب شد. آشتانگا همان حالت‌ها و توالی‌هایی را اعمال می‌کند که به سرعت، هر حرکتی را به نفس پیوند می‌دهد.

بیکرام یوگا

مردم یوگای بیکرام که به یوگای داغ نیز معروف است، در اتاق‌هایی که به‌طور مصنوعی گرم می‌شوند، با دمای نزدیک به 105 درجه فارنهایت و رطوبت 40 درصد انجام می‌دهند. این شامل 26 حالت و دنباله‌ای از دو تمرین تنفسی است.

هاتا یوگا

این یک اصطلاح عمومی برای هر نوع یوگا است که حالت‌های فیزیکی را آموزش می‌دهد. کلاس‌های هاتا معمولا به‌عنوان مقدمه‌ای ملایم برای حالت‌های اساسی یوگا عمل می‌کنند.

آینگار یوگا

این نوع تمرین یوگا بر یافتن هم‌ترازی صحیح در هر حالت با کمک طیف وسیعی از وسایل مانند بلوک، پتو، تسمه، صندلی و تکیه‌گاه تمرکز می کند.

کریپالو یوگا

این نوع یوگا به تمرین‌کنندگان یاد می‌دهد که بدن را بشناسند، بپذیرند و یاد بگیرند. یک شاگرد یوگا کریپالو یاد می‌گیرد که با نگاه کردن به درون، سطح تمرین خود را بیابد.

کلاس‌ها معمولا با تمرینات تنفسی و کشش‌های ملایم شروع می‌شوند و به دنبال آن یک سری حالت‌های فردی و آرامش نهایی انجام می شود.

کندالینی-یوگا

کندالینی یوگا یک سیستم مدیتیشن است که هدف آن آزاد کردن انرژی فروخورده است. کلاس یوگا کندالینی معمولا با سرود خواندن شروع می‌شود و با آواز پایان می‌یابد. در این بین، آسانا، پرانایاما و مدیتیشن است که هدف آنها ایجاد یک نتیجه خاص است.

یوگای قدرتی

در اواخر دهه 1980، تمرین‌کنندگان، این نوع یوگای فعال و ورزشی را بر اساس سیستم سنتی آشتانگا توسعه دادند.

سیواناندا

این سیستم از یک فلسفه پنج نقطه‌ای به عنوان پایه و اساس خود استفاده می‌کند. این فلسفه معتقد است که تنفس مناسب، آرامش، رژیم غذایی، ورزش و تفکر مثبت با هم برای ایجاد یک سبک زندگی یوگای سالم کار می‌کنند.

افرادی که سیواناندا را تمرین می‌کنند از 12 آسانای اصلی استفاده می‌کنند که قبل از سلام‌های خورشیدی و با ساواسانا دنبال می‌شوند.

وینییوگا

وینیوگا بر فرم بیش از عملکرد، نفس و انطباق، تکرار و نگه داشتن، و هنر و علم توالی تمرکز دارد.

یین یوگا

یین یوگا تمرکز خود را بر روی نگه داشتن حالت‌های غیرفعال برای مدت طولانی قرار می‌دهد. این سبک از یوگا بافت‌های عمیق، رباط‌ها، مفاصل، استخوان‌ها و فاسیا را هدف قرار می‌دهد.

یوگای قبل از تولد

یوگای قبل از تولد از ژست‌هایی استفاده می کند که تمرین کنندگان با در نظر گرفتن افراد باردار ایجاد کرده‌اند. این سبک یوگا می‌تواند به افراد کمک کند تا پس از زایمان به فرم خود بازگردند و از سلامتی در دوران بارداری حمایت کنند.

یوگای ترمیمی

این یک روش آرامش بخش یوگا است. یک فرد یک کلاس یوگای ترمیمی را در چهار یا پنج حالت ساده می‌گذراند و از وسایلی مانند پتو و تکیه‌گاه استفاده می کند تا در آرامش عمیق فرو رود، بدون اینکه هیچ تلاشی هنگام نگه داشتن این حالت انجام دهد.

یوگای مدرن

چندین مکتب یوگا وجود دارد و از تمام یا برخی از هشت اندام استفاده می‌کند. تمرین سنتی یوگا بسیار سخت بود. از خود گذشتگی مادام‌العمر به عمل و پایبندی به فداکاری‌های سخت انتظار می‌رفت. معلمان یوگا در سنین بالاتر این تکنیک‌ها را اصلاح کردند و مسیرهای مختلفی پدیدار شد:

  • باکتی یوگا: مسیر فداکاری
  • گیانا یوگا: مسیر دانش
  • راجا یوگا: مسیر خرد به سوی خودشناسی و روشنگری
  • کارما یوگا: مسیر عمل

تکنیک‌های دیگری مانند هاتا یوگا (مسیر خود انضباطی فیزیکی)، مودرا یوگا (مسیر هدایت نیروی زندگی) و چاکرا یوگا (مسیر نیروهای انرژی) نیز محبوبیت پیدا کرده‌اند. امروزه بسیاری از مکاتب یوگا این تکنیک‌ها را ساده کرده‌اند و تمرین آن‌ها را برای افراد شاغل آسان کرده‌اند.

سیستم یوگا به عنوان یک علم سازمان یافته در حال توسعه است. تکنیک‌های مختلفی در سرتاسر جهان به‌خصوص در غرب توسعه یافته و رایج شده است که در مقایسه با روش‌های قدیمی ساده‌تر و وقت گیرتر هستند. نمونه‌هایی از سیستم‌های محبوب در غرب عبارتند از کریا یوگا و کوندالینی یوگا ساده شده.

اصول و انواع مختلف ورزش یوگا

کریا یوگا در غرب به دلیل تلاش‌های بنیانگذار آن، پارامهنسا یوگاناندا و انجمن خودسازی در ایالات متحده رایج شد. کلمه کریا از ریشه سانسکریت kri به معنای «انجام دادن»، «عمل کردن» و «واکنش کردن» گرفته شده است.

این روش شامل یک روش روانی فیزیولوژیکی است که در آن خون انسان کربن زدایی شده و با اکسیژن شارژ می‌شود. این اکسیژن اضافی برای جوان سازی سیستم عصبی مرکزی، کاهش و جلوگیری از پوسیدگی بافت‌ها و افزایش تکامل ذهن به جریان حیات تبدیل می‌شود.

یکی از مکتب‌های تکامل یافته یوگا، کوندالینی یوگا یا سیستم یکسان‌سازی انرژی اولیه است. ویژگی بارز این مکتب این است که از مرحله هفتم در آستانگایوگا یعنی دیانا یا مدیتیشن شروع می‌شود.

در کندالینی یوگا، تکنیک مدیتیشن اساسی شامل انجام یک تفکر “بی شکل” در نقاط مختلف از جمله هیپوفیز و غدد هیپوتالاموس است.

علاوه بر مدیتیشن، آساناهای منتخب، تکنیک‌های تنفسی و آرام‌سازی با هدف کاهش فشار عضلانی، افزایش ظرفیت حیاتی ریه‌ها و متعادل کردن سیستم‌های غدد درون‌ریز و عصبی مرکزی نیز انجام می‌شود. با این سیستم یوگا، تمرینات بدنی ساده می‌شود.

فنون این مدرسه توسط پناهگاه صلح جهانی (Erode، هند) که در سال 1937 تأسیس شد و مرکز خدمات جامعه جهانی (Chennai، هند) در سال 1958 تأسیس شد، رایج شده است.

یکی از تغییرات اخیر، یوگای قدرت نامیده می‌شود که در آن تمرین‌کنندگان رویکرد ورزشی‌تری دارند و به سرعت از یک حالت به حالت دیگر حرکت می‌کنند.

شرایط خاص سلامتی که توسط یوگا بهبود می‌یابد

  • آرتریت روماتوئید: بیشتر آن‌ها زن هستند. یوگا ممکن است به افراد مبتلا به آرتریت کمک کند تا با درد و سفتی مقابله کنند، دامنه حرکتی آنها را بهبود بخشد و قدرت را برای فعالیت های روزانه افزایش دهد.
  • مولتیپل اسکلروزیس: به گفته محققان دانشگاه بهداشت و علوم اورگان که فرم Iyengar یوگا را برای افراد مبتلا به ام اس تطبیق داده اند، اشکال خاصی از یوگا ممکن است به کاهش خستگی در افراد مبتلا به ام اس کمک کند.
  • افراد غیر فعال یا مسن: اگر شما غیر فعال هستید، یوگا ممکن است ورزش ایده آلی برای ذهن و بدن برای شروع زندگی شما باشد. یوگا علاوه بر تقویت استخوان‌ها و ماهیچه‌ها و بهبود وضعیت بدن و همچنین سلامت کلی و شادابی، باعث کاهش استرس نیز می‌شود. از آنجایی که برای تمرین یوگا لازم نیست در اوج بدنی باشید، این ورزش برای افراد کم‌تحرک و برای سالمندانی است که ممکن است در غیر این صورت ورزش نکنند. مربیان می‌توانند به اصلاح حالت‌های یوگا کمک کنند. برای تمرین یوگا لازم نیست روی زمین یا از تشک پایین بیایید. زمانی که شما به سادگی روی یک صندلی نشسته‌اید، می‌توان آن را شروع کرد.

خطرات و عوارض یوگا

آسیب‌های مربوط به یوگا غیر معمول است. برخی از آسیب‌ها می‌توانند به دلیل فشارهای مکرر یا کشش بیش از حد ایجاد شوند. اما یوگا مانند هر رشته ورزشی دیگری است و اگر به درستی توسط افرادی که آن را درک می‌کنند و تجربه دارند آموزش داده شود، کاملا بی خطر است.

بسیاری از انواع یوگا نسبتا خفیف هستند و بنابراین برای افراد بی‌خطر هستند، البته زمانی که یک مربی خوب آموزش دیده این تمرین را هدایت می کند.

شایع ترین آسیب ها در بین افرادی که یوگا انجام می‌دهند، رگ به رگ شدن و کشیدگی است. با این حال، افراد ممکن است بخواهند قبل از شروع تمرین یوگا، چند عامل خطر را در نظر بگیرند.

فردی که باردار است یا یک بیماری مداوم مانند تحلیل استخوان، گلوکوم یا سیاتیک دارد، در صورت امکان باید قبل از شروع یوگا با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کند.

برخی از افراد ممکن است نیاز به اصلاح یا اجتناب از برخی از حرکات یوگا داشته باشند که با توجه به شرایط خاص آنها می تواند خطرناک باشد. مبتدیان باید از ژست‌های پیشرفته و تکنیک های دشوار مانند ایستادن روی سر، ژست نیلوفر آبی و تنفس شدید اجتناب کنند.

هنگام مدیریت یک بیماری، افراد نباید مراقبت‌های پزشکی معمولی را با یوگا جایگزین کنند یا مراجعه به متخصص مراقبت‌های بهداشتی را در مورد درد یا هر مشکل پزشکی دیگر به تعویق بیندازند.

در این مرحله یک کلمه احتیاط در مورد تمرین نادرست یوگا ضروری است. همراه با فواید بسیار، ممکن است برای تمرین‌کنندگان جدید یوگا یا کسانی که آن را بدون آموزش مناسب انجام می‌دهند، آسیب‌دیدگی وارد شود.

سن انجام فعالیت های یوگا

در هر سنی می‌توان تمرین‌های یوگا را انجام داد. مردم اغلب یوگا را در دهه 70 زندگی خود شروع می‌کنند و بسیاری می‌گویند که ای کاش زودتر شروع می‌کردند.

سن شروع فعالیت های یوگا

کلاس‌های یوگا برای هر گروه سنی وجود دارد. یوگا نوعی ورزش است که می‌توانید در هر زمانی از کودکی تا سنین بالا از آن لذت ببرید.

کلاس های یوگا برای سالمندان

اگر در یوگا تازه کار هستید، خوب است که در یک کلاس ثبت نام کنید تا بتوانید فرم خوب را یاد بگیرید. با استودیوهای یوگا، سالن‌های ورزشی یا مراکز سالمندان محلی تماس بگیرید و بپرسید که آیا کلاس‌هایی را ارائه می‌دهند که توسط معلمی آموزش دیده برای کار با افراد مسن یا افرادی که محدودیت‌های جسمی دارند تدریس می‌شوند.

یک کلاس یوگای ملایم می تواند انتخاب خوبی باشد. اگر تحرک یا تعادل شما محدود باشد، یوگا با صندلی (یا نشسته) گزینه عالی است. به یاد داشته باشید که هر حالت یوگا را می‌توان تغییر داد تا برای شما مناسب باشد.

چه نوع کلاسی برای من مناسب‌تر است؟

سبک‌های مختلفی از یوگا مانند آشتانگا، آیینگار و سیواناندا وجود دارد. برخی از سبک‌ها قوی‌تر از سبک‌های دیگر هستند، در حالی که برخی ممکن است حوزه‌های متفاوتی از تأکید داشته باشند، مانند وضعیت بدن یا تنفس. بسیاری از معلمان یوگا تمرین خود را با مطالعه بیش از یک سبک توسعه می‌دهند.

هیچ سبکی لزوما بهتر یا معتبرتر از هر سبک دیگری نیست. نکته کلیدی این است که یک کلاس متناسب با سطح تناسب اندام خود انتخاب کنید.

چگونه می‌توان با کلاس‌های یوگا شروع کرد؟

برای تمرین یوگا لازم نیست انعطاف پذیر باشید. در واقع، یوگا به شما کمک می‌کند تا انعطاف پذیر شوید. از آن‌جایی که سبک‌های مختلف یوگا، از ملایم تا شدید، وجود دارد، شما می‌خواهید معلم و سبکی را پیدا کنید که با نیازها، توانایی‌ها، محدودیت‌ها، شرایط فیزیکی فعلی و برنامه کلاسی شما مطابقت داشته باشد.

مطمئن شوید که معلم در مورد وضعیت سلامتی و سطح آمادگی شما اطلاع دارد. فراموش نکنید تسلط با تمرین به دست خواهد آمد. لباس‌های راحت، کشدار یا کمی گشاد بپوشید و انتظار داشته باشید که کفش‌های خود را در بیاورید.

یک کلاس یوگا باید باعث شود که شما احساس نشاط و آرامش داشته باشید. سعی کنید دو بار در هفته یا بیشتر در کلاس یوگا شرکت کنید. کلاس ها معمولا 60-90 دقیقه طول می کشد.

برخی از دستورالعمل های دیگر برای تمرین یوگا به شرح زیر است:

  • لنزهای تماسی، ساعت مچی و سایر لوازم جانبی را بردارید و موهای بلند را ببندید.
  • با شکم پر یوگا نکنید.
  • می‌توانید برای خرید مت یوگا اقدام کنید یا از یک تشک ضد لغزش استفاده کنید که به اندازه کافی بلند باشد تا بتوانید کاملاً به پشت دراز بکشید.
  • یک جلسه گرم کردن انجام دهید. برای کشش‌های پیچیده، ماهیچه ها باید روان باشند.
  • در محیطی آرام  تمرین کنید.

حرف آخر

یوگای مدرن بر روی ژست‌هایی تمرکز دارد که برای تحریک آرامش درونی و انرژی فیزیکی طراحی شده‌اند. یوگای باستانی تاکید زیادی بر تناسب اندام نداشت. در عوض، حول محور پرورش تمرکز ذهنی و گسترش انرژی معنوی می‌چرخید.

انواع مختلفی از یوگا وجود دارد. سبکی که یک فرد انتخاب می کند به انتظارات و سطح چابکی بدنی او بستگی دارد. افراد مبتلا به بیماری های خاص، مانند سیاتیک، باید به آرامی و با احتیاط به یوگا نزدیک شوند.

از اینکه تا انتهای این مقاله با ما بودید، متشکریم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

سوالات متداول

آیا یوگا می‌تواند به جلوگیری از سقوط کمک کند؟

بله. ورزش های تعادلی و تقویت کننده عضلات (شامل فعالیت هایی مانند یوگا، تای چی، رقص و پیلاتس) حداقل دو بار در هفته برای کاهش خطر زمین خوردن به خصوص در سنین بالاتر توصیه می‌شود. با این حال، گاهی اوقات ممکن است زمین خوردن به دلیل یک وضعیت سلامتی باشد، در این صورت بهتر است به پزشک عمومی مراجعه کنید یا به کلینیک سقوط در یک بیمارستان محلی مراجعه کنید.

آیا برای انجام یوگا باید تناسب اندام داشته باشم؟

خیر. می توانید به کلاسی بپیوندید که متناسب با سطح تناسب اندام شماست. برای مثال، برای پیوستن به کلاس یوگا با توانایی ترکیبی، باید بتوانید از روی زمین بلند و پایین بروید. برخی از کلاس های یوگا بر پایه صندلی هستند.

آیا برای انجام یوگا باید انعطاف پذیر باشم؟

لازم نیست. یوگا انعطاف‌پذیری شما را بهبود می‌بخشد و به شما کمک می‌کند تا فراتر از محدوده حرکتی طبیعی خود بروید، که ممکن است انجام فعالیت‌های روزانه‌تان را آسان‌تر کند.

آیا می توانم به جای رفتن به کلاس از یک کتاب یا ویدیوهای یوگا استفاده کنم؟

بهتر است با یک کلاس شروع کنید تا ژست ها و تکنیک های تنفس را به درستی یاد بگیرید. با یک ویدیو، کسی نیست که اشتباهات شما را اصلاح کند، که ممکن است به مرور زمان منجر به آسیب شود. با تجربه ای از حضور در کلاس، یک ویدیو می تواند برای ادامه تمرین مفید باشد

امتیاز شما به این پست
منبع emedicinehealth medicalnewstoday nhs
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x